طرح پیوند آسمانی با هدف خرید جهیزیه و کمک ازدواج همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد.

اجرای طرح پیوند آسمانی در گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره اوقاف و امور خیریه گیلان، قاسم پور، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به برگزاری طرح پیوند آسمانی همزمان با سراسر کشور در گیلان گفت: یکی از رسالت‌های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه، نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش و مراقبت از این اماناتی است که عهده دار آن است.
وی افزود: برای انسجام بخشی و هدایت اجرای امینانه نیات واقفین و جلوگیری از پراکندگی در اجرا و جهت دهی آن با عنوان ویژه برنامه‌های اجرای امینانه نیات واقفان طرح پیوند آسمانی تهیه شده که قابلیت کنترل، نظارت، گزارش گیری، اطلاع رسانی و نهایت بهره وری بهینه از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بقاع متبرکه و موقوفات را در بر خواهد داشت.
قاسم پور اعلام کرد: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عمل امینانه نسبت به موقوفات و ادای حق واقف و وقف، طرح پیوند آسمانی (خرید جهیزیه و کمک ازدواج) با هداف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین، به صورت نمادین مقارن با سالروز ازدواج فرخنده حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مصادف با اول ذی الحجه، همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار شد.
وی اذعان داشت: این طرح صرفاً موقوفاتی که واقفین برای امر ازدواج جوانان، خرید و تهیه جهیزیه و مسکن جوانان نیازمند عوایدی را اختصاص داده باشند و در وقفنامه قید شده باشد اجرا می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان یادآور شد: داشتن مهریه پایین حداکثر ۱۱۰ سکه بهار آزادی از شرایط شمول زوج های جوان در این طرح است.
وی تأکید کرد: تحویل جهیزیه به افراد مورد نظر به جهت حفظ کرامت و عزت افراد کاملاً محرمانه و غیر آشکار است.
قاسم پور اظهار داشت: نیاتی در زمینه تهیه ارزاق(سبد غذایی) موجود باشد در کنار جهیزیه به زوجین ارائه می‌شود.
وی همچنین گفت: در کنار کالاهای اساسی جهیزیه، بسته فرهنگی شامل کتب ادعیه و مذهبی اهدا می‌شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار کرد: در سه ماهه اول سال ۹۷ براساس تعامل با حوزه علمیه استان به عنوان یکی از مراجع ذی صلاح جهت شناسایی و معرفی افراد مشمول طرح، ۱۰ میلیون تومان به افراد مشمول این طرح مطابق با مفاد وقف نامه و نیت برای افراد خاص( کمک هزینه ازدواج به سادات حسینی) پرداخت شد.
وی ادامه داد: این طرح به جهت عدم حبس و معطلی نیت واقف به صورت مستمر و براساس منابع مالی موقوفات مرتبط در طول سال توسط اداره اوقاف و امور خیریه گیلان به عنوان متولی امر و با مشارکت حوزه علمیه، کمیته امداد و بهزیستی برگزار می شود.
قاسم پور با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح از درآمد موقوفات دارای نیت مرتبط اجرا میشود، گفت: اگر عواید موقوفات از سوی مستاجران به موقع پرداخت شود اجرای این طرح خداپسندانه رونق بیشتری خواهد گرفت

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.