معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: بر مبنای بررسی دقیق و ارزیابی علمی در پرونده‌های دعاوی خانوادگی، عدم آموزش مهارت‌های زندگی عامل اصلی اختلافات خانوادگی است.

آموزش مهارت‌های زندگی بسیار اثر بخش در زندگی زوجین است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دادگستری، محمدحسین رحیمی زاده در حاشیه بازدید از کلاس های آموزش الزامی زوجین در آستانه ازدواج، اظهار داشت: بر اساس یک الزام قانونی به دادگستری به عنوان ناظر و بهزیستی به عنوان مجری، برگزاری کلاس های آموزش زوجین در آستانه ازدواج تکلیف شده است.

وی تصریح کرد: گرچه اجرای این قانون در کشور با کندی همراه بوده است اما بدون تردید اجرای این کلاس و محتوای آموزشی ارائه شده به زوجین میتواند نقش موثری در استحکام بنیان خانواده داشته باشد.

این مقام قضایی با اشاره به برگزاری کلاسهای آموزش و مشاورههای اجباری به زوجین دارای پرونده دعاوی خانوادگی در دادگستری، اظهار داشت: بسیاری از زوجین دارای پرونده دعاوی خانوادگی که الزام به شرکت در کلاسهای آموزشی دادگستری را دارند پس از اتمام دوره، محتوای آموزشی را بسیار مفید و اثر بخش اعلام میکنند ولی اذعان دارند که این کلاسها باید قبل از عقد و حتی در دوره دبیرستان به جوانان آموزش داده شود.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از زوجین در آستانه طلاق معترفند که اگر این محتوای آموزشی را قبل از ازدواج فرا گرفته بودند هرگز کارشان به اختلافات خانوادگی شدید و منجر به طلاق نمیشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از برنامههای جامع و تعاملات سازنده بین دستگاهی برای برای ارائه آموزشهای اثر بخش پیش از ازدواج در مقاطع و سنین مختلف خبر داد و بیان داشت: اکنون با همکاری برخی از نهادها و سازمانها، محتوای آموزشی متناسب با سنین و مقاطع و اقشار مختلف تدارک دیده شده است که در مدارس، دبیرستانها و دانشگاهها در فرصتهای مقتضی ارائه میگردد و اجرای دوره آموزشی الزامی مهارتهای زندگی پیش از عقد زوجین در آستانه ازدواج آخرین راهبرد اشاعه این محتوای آموزشی است.

وی یادآور شد: بسیاری از انحرافات اجتماعی و تخلفات و جرائم، ناشی از انحطاط نظام خانواده و گسست اجتماعی و ناکامیهای ناشی از آن است که در جامعه شکل میگیرد که از این رو تلاش برای استحکام بنیان خانواده به عنوان یکی از اصلیترین نهادهای اجتماع، تلاشی مقدس و در خور احترام است.

رحیمیزاده، زندگی زناشویی را هنر مدیریت ارتباطات و تدبیر مشکلات و موانع دانست و گفت: انسان موجودی دارای اراده است و میتواند با مدیریت مسائل مختلف در زندگی، حرکتی رو به تعالی را برای خود رقم بزند.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.