باشگاه استقلال برای آرام کردن جو ملتهب اطراف تیم به خصوص طرفداران نگران، سیاست جدیدی را در دستور کار قرار داد، سیاستی تلفیق شده با خریدهای دهان پرکن و کلیدی که با وجود وارد کردن فشار مالی و اقتصادی به مجموعه، اما ارزش سرمایه‌گذاری را داشت، چون می‌توانست سیاستی کارگشا قلمداد شود.

استقلال آماده جدال سرنوشت‌ساز با السد قطر

به گزارش قدس آنلاین،دو هفته قبل موجی از ناامیدی اردوی استقلال را در برگرفته بود، روزهایی که ستاره‌های کلیدی فصل گذشته یکی پس از دیگری این تیم را ترک می‌کردند تا فصل برای آبی‌های پایتخت با یکی از کم‌ستاره‌ترین اردوها آغاز شود. جدایی امید ابراهیمی و مجید حسینی از یک سو و عدم تمدید قرارداد نفراتی مثل مامه تیام و سرور جپاروف از سوی دیگر توأم شد با مبهم بودن شرایط نفراتی همچون جابر انصاری، علی قربانی و... در نتیجه وینفرد شفر با ترکیبی وارد لیگ هجدهم شد که حتی خوشبین‌ترین طرفدار استقلال هم روی قهرمانی این تیم چه در لیگ برتر و چه در آسیا حسابی باز نمی‌کرد. آن روزها به قدری خبرهای ناامیدکننده از اردوی استقلال به گوش می‌رسید که کمتر کسی فکر می‌کرد مربی آلمانی بتواند در کمتر از دو هفته یأس و ناامیدی در تیم را از بین ببرد چه رسد به امیدواری در راه قهرمانی آن هم با تیمی پر از ستاره در تمام پست‌های کلیدی استقلال. 
آرامش شفر؛ برگ برنده استقلال
وینفرد شفر را می‌توان کلیدی‌ترین نام در مدیریت بحران‌های استقلال نامید. مربی آلمانی با کوله‌باری از تجربه درست در روزهایی که باشگاه در برآورده کردن انتظارات او در بازار تابستانی ناکام مانده بود بدون اینکه جار و جنجالی به راه بیندازد صبوری به خرج داد و با درایت خود توانست چه در دوره مدیریت قبلی و چه در دوره مدیریت فعلی اوضاع در استقلال را سر و سامان دهد. چه بسا اگر آرامش این مربی مشهور و موفق نبود باشگاه با آژیر قرمز روبه‌رو می‌شد به خصوص بعد از اینکه نفراتی مثل تیام و جپاروف با استقلال به توافق نرسیدند و سایر مهره‌هایی که شفر خواستار تمدید قراردادشان شده بود از تیم کوچ کردند، اما وینفرد شفر با همان آرامش خاص خود با اوضاع کنار آمد تا حالا صاحب یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ لقب بگیرد. 
خریدهای میلیاردی برای مدیریت بحران
باشگاه استقلال برای آرام کردن جو ملتهب اطراف تیم به خصوص طرفداران نگران، سیاست جدیدی را در دستور کار قرار داد، سیاستی تلفیق شده با خریدهای دهان پرکن و کلیدی که با وجود وارد کردن فشار مالی و اقتصادی به مجموعه، اما ارزش سرمایه‌گذاری را داشت، چون می‌توانست سیاستی کارگشا قلمداد شود. مدیران جدید استقلال بعد از نشست با شفر به خوبی توصیه‌های او را اجرا کردند و این بار به سراغ خریدهایی رفتند که هم در راه تکمیل تیم کلیدی بودند و هم در راه از بین بردن نگرانی‌ها و انتقادات روی سکوها که از این تعداد می‌توان به خرید مرتضی تبریزی ستاره ذوب‌آهن اشاره کرد که بالغ بر سه و نیم میلیارد تومان هزینه روی دست باشگاه گذاشت. همین‌طور الحاجی گرو و همام طارق که هزینه به خدمت گرفتن آن‌ها نیز کمتر از تبریزی نبود، اما همین مثلث تهاجمی جدید به کلی بار انتقادات از روی باشگاه را برداشت و باعث شد تا استقلال به تیمی پرستاره تبدیل شود. 
رؤیای «ستاره سوم» با ستاره‌های آبی
استقلال حالا با بستن تحرکات خود در بازار تابستانی یکی از پرستاره‌ترین تیم‌های لیگ هجدهم است، تیمی که در هر پست حداقل دو بازیکن همسطح دارد تا با اتکا به همین ترکیب در ابتدا به دنبال اهداف بزرگ خود باشد. وینفرد شفر از دروازه‌بان گرفته تا نوک پیکان خط حمله به اندازه کافی بازیکن در اختیار دارد تا روزهایی متفاوت‌تر از دو هفته قبل را برای طرفداران پرشمار باشگاه رقم بزند. مربی آلمانی که اهداف بزرگی در این فصل پیش‌رو دارد در ابتدا آماده یورش به آسیا و جدال سرنوشت‌ساز با السد قطر است تا گامی بلند برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان و برآورده کردن رؤیایی «ستاره سوم» بردارد. نمایش فوق العاده استقلال شفر برابر تراکتورسازی کهکشانی نشان داد آن‌ها می‌توانند دو هفته دیگر در جهنم آزادی همین بلا را سر رقیب قطری بیاورند تا خیال‌شان از بابت صعود آسوده شود. در کوتاه‌مدت فینال آسیا می‌تواند بر میزان محبوبیت شفر و تیمی که ساخته بیفزاید تا او را برای هدف دوم در بلندمدت یعنی خارج شدن از زیر سایه رقیب سنتی مثل پرسپولیس در لیگ برتر امیدوار کند. 
مردان کلیدی عصای دست موقشنگ آلمانی
وینفرد شفر در آخرین نشستی که با مدیران استقلال داشت با ابراز رضایت از عملکرد باشگاه در دو هفته اخیر به صراحت اعلام کرد حالا با تیم کاملی که در اختیار دارد می‌تواند نقشه‌های تاکتیکی خود را به خوبی اجرایی کند. شفر با اشاره به اینکه حالا در هر پست مردان کلیدی مد نظرش را در اختیار دارد از ساخت استقلالی رؤیایی تا دو، سه هفته دیگر خبر داد، تیمی که نمایش تهاجمی و ویرانگرش در مستطیل سبز کابوسی بزرگ برای رقبای داخلی و آسیایی محسوب می‌شود. شفر در این نشست از عملکرد مردان کلیدی خود از جمله مهدی رحمتی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، وریا غفوری و همین‌طور یکی، دو جوان استقلال به نیکی یاد کرد و مدعی شد اگر همراهی آن‌ها نبود مهار بحران‌های ویرانگر داخلی امکان‌پذیر نبود.

منبع: خبر ورزشی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.