مدیرکل بیمه سلامت استان چهارمحال و بختیاری گفت:بیمه سلامت مانند گذشته پشتیبان مردم بوده و همه تلاش خود را میکند که اختلالی در درمان مردم ایجاد نگردد.

 تلاش می‌کنیم اختلالی در درمان مردم ایجاد نشود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،صفر فرامرزی بابادی در سالروز تأسیس سازمان بیمه سلامت گفت: با حضور مهندس موهبتی در سازمان بیمه سلامت ایران، بیمه سلامت گام‌های خوبی در بخش خدمات سلامت برداشته است و توانسته با مهندسی سامانهها و سطوح و همچنین تشکیل کارگروه ها و جلسات متعدد مشکلات بیمه سلامت را بررسی و برای منابع پایدار آن برنامه‌ریزی کند.

 وی افزود: بسیاری از مشکلات مردم در بخش بهداشت و درمان حل شده و با پرداخت به موقع مطالبات پزشکان و مؤسسات در یکساله گذشته مانع از اختلال در روند درمان بیماران در سطح کشور شده است.

 فرامرزی گفت: نگاه مردم و مسؤولین نظام نسبت به بیمه سلامت منفی نیست و حرکتهای بیمه سلامت رو به جلو است اما از توقعات و انتظارات مردم غافل نیستیم.

مدیر کل بیمه سلامت استان اظهار کرد: در گذشته نواقص زیاد در حوزه درمان و سلامت  وجود داشته است اما کارها و اقداماتی که طی چند سال اخیر انجام شده، مفید بوده و تأثیری عمیق در جامعه و درمان مردم داشته است .

وی تصریح کرد : تمام بخشهای وزارت بهداشت، بیمارستان ها، دانشگاه ها، پزشکان و غیره تلاش کردند و با بیمه سلامت هم صدا شدند تا از وضعیت گذشته بیرون بیاییم و در ارائه خدمات بهینه به مردم اختلالی ایجاد نگردد.

فرامرزی عنوان کرد: ممکن است این نگرانی که به موقع اعتبارات به داروخانهها، دانشگاهها و سایر بخشهای درمانی پرداخت نشود در بین مردم وجود داشته باشد اما جای هیچگونه نگرانی نیست و بیمه سلامت مانند گذشته پشتیبان مردم بوده و همه تلاش خود را میکند که اختلالی در درمان مردم ایجاد نگردد.

وی افزود: ایجاد سامانه های متعدد و پاسخگویی آنلاین از جمله سامانه ۱۶۶۶ زمینه دریافت نظرات، پیشنهادها و شکایات ایجاد و به صورت شبانه روزی در جهت مشاوره و راهنمایی مردم و بیمه شدگان فعال می باشند و نقایص را برطرف میکنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان با تاکید بر این موضوع که برخی افراد می‌خواهند از روش‌های دیگر درمانی به جز بیمارستان‌های دولتی استفاده کنند، گفت: دسترسی به خدمات بهینه در سطح کشور به خصوص در مناطق محروم، رشد چشمگیری داشته که شاخص‌ها نشان دهنده آنها هستند، اما هنوز با ایده آل فاصله داریم، لذا در حال حاضر خدمات عمومی را در روستاها و شهرها و مناطق محروم در سطح یک ارایه داده و خدمات پیشرفته و تخصصی را نیز توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص در سطح دو پوشش می‌دهیم.

در ادامه فرامرزی با اشاره به نقش بیمه سلامت در جامعه گفت:مهمترین رویکرد بیمه سلامت استفاده همگانی از خدمات این سازمان بوده و تلاش شده افرادی که هیچ بیمه ای نداشته اند تحت پوشش خدمات بیمه ای این سازمان قرار بگیرند.

مدیر کل بیمه سلامت استان خاطر نشان کرد: برخی افراد در جامعه بیمه پایه ندارند و مهم‌ترین خطر این است که ممکن است هزینه گزاف درمان، این افراد را به فقر مبتلا کند و وضع وقتی نزدیک به فاجعه است که بدانیم ۸۵ درصد افرادی که بیمه ندارند بی‌بضاعت هستند بنابراین در این شرایط  بیمه پایه سلامت راه نجات از مبتلا شدن به فقر مطلق است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.