قدس آنلاین:به همت گروه حدیث پژوهشی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، نشست تخصصی «بررسی فقهی_حدیثی سنت حسنۀ اقامۀ نماز جماعت عید غدیر» برگزار می‌شود.

نشست تخصصی «بررسی فقهی حدیثی سنت اقامه نماز جماعت عید غدیر» برگزار می‌شود

به گزارش آستان نیوز، یکی از سنت‌های ریشه‌دار اسلامی برپایی نماز عید سعید غدیر به جماعت است. حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) این نماز را اقامه فرمودند و حضرت امیرالمومنین علی(علیه السلام) روز عید غدیر که با روز جمعه مطابق شد، به جای نماز جمعه، نماز عید غدیر را با جماعت اقامه فرمودند.
نماز عید غدیر به جماعت مورد فتوای فقهای برجسته اسلام مانند شیخ الاسلام مفید(قدس سره) بوده که این نماز را در میدان مرکزی بغداد با حضور هزاران نفر از شیعه و سنی به جماعت اقامه کرد.
پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در پرتو آن، زمینه طرح مباحث فقهی که به نوعی بازتاب اجتماعی و دینی و اثرگذار در اتحاد و به هم پیوستگی صفوف مسلمانان دارد فراهم شد.
در همین زمینه و در راستای نشست‌های تخصصی گروه حدیث پژوهی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، نشست تخصصی «بررسی فقهی حدیثی سنت حسنه اقامه نماز جماعت عید غدیر» با حضور ارزشمند و سخنرانی آیت الله محمد حسین احمدی فقیه یزدی در تالار شیخ طوسی بنیاد برگزار می‌شود.
گفتنی است: این همایش با حضور استادان حوزه و دانشگاه جامعه المصطفی و محققان و پژوهشگران بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، چهارشنبه ۲۴ مرداد سال جاری از ساعت ۹ تا ۱۱ برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.