بوقچی پارس جم جنوبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با پستی تهدید آمیز اعلام کرد هر کسی روز بازی پارس جم جنوبی و استقلال برای تشویق تیم تهرانی به ورزشگاه بیاید یا حتی در شهر دیده شود مورد پذیرایی ویژه آنها قرار خواهد گرفت!

پدیده‌ای شوم به نام "بوقچی"!

قدس آنلاین - سینا حسینی : پدیده شوم بوقچی سالاری در فوتبال ایران مدت‌هاست که به یک معضل بزرگ در جامعه فوتبال تبدیل شده است، اما در مقطع کنونی این جماعت با رفتارهای نا به هنجار خود  فوتبال ایران را به سمت به یک چالش بزرگ امنیتی سوق می‌دهند که بدون تردید اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، باید انتظار یک تراژدی بزرگ اخلاقی - امنیتی را در فوتبال ایران داشته باشیم.

این افراد که در گذشته به عنوان بوقچی روی سکوها شناخته می‌شدند حالا با عنوان مسوول کانون هواداران باشگاه‌های فوتبال به ابزاری برای تهدید تیم‌های حریف تبدیل شده‌اند، آنها با راه اندازی کانال های خبری در شبکه های اجتماعی هر آنچه بابت میل‌شان هست را به هواداران تیم طرف قرارداد خود ارائه می‌کنند تا به معنای واقعی نقش پر رنگی در بحران آفرینی روی سکوهای ورزشگاه ها ایفا کنند، نکته جالب توجه اینجاست که این اتفاق در شرایطی رقم می‌خورد که مدیران عامل باشگاه‌ها کاملا در جریان نحوه عملکرد آنها هستند اما هیچ مقاومتی در برابر این رفتار هنجارشکن حقوق بگیران خود ندارند و با سکوت خود به نوعی چراغ خاموش رفتار آنها را مورد تائید قرار می‌دهند.

پس از ماجرای درگیری کاپیتان‌های تیم فوتبال پرسپولیس با بوقچی سرشناس نه تنها برخوردی با فرد مذکور نشد بلکه مدیرعامل باشگاه در محل تمرین پرسپولیس حاضر شد و از کاپیتان‌های باشگاه به ویژه حسین ماهینی که توئیت بسیار تندی درباره فعالیت این بوقچی منتشر کرده بود خواست تا در حضور هواداران از وی عذرخواهی کند! اتفاقی که در فوتبال دنیا بی سابقه بود ولی در مدل مدیریت گرشاسبی جای گرفت و به عنوان راهکاری برای پایان دادن به دعوای کاپیتان های تیم و بوقچی معروف انتخاب و عملیاتی شد!

نمونه دیگر این اتفاق را می‌توان در بازی تراکتورسازی و استقلال تهران در ورزشگاه آزادی مشاهده کرد، جایی که لیدرها پس از بالا گرفتن دعواها به جای آرام کردن محیط ورزشگاه همصدا با هواداران دیگر اقدام به رفتارهای هنجارشکن کردند تا اتفاقات عجیب و غریب کامل شود! اما انگار قرار نیست کسی مقابل این پدیده شوم ایستادگی کند چون امروز نمونه ای دیگر از قانون شکنی بوقچی‌ها شکل گرفت!

بوقچی پارس جم جنوبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با پستی تهدید آمیز اعلام کرد هر کسی روز بازی پارس جم جنوبی و استقلال برای تشویق تیم تهرانی به ورزشگاه بیاید یا حتی در شهر دیده شود مورد پذیرایی ویژه آنها قرار خواهد گرفت! تهدید و ارعاب بوقچی پارس جم جنوبی با واکنش های متعددی رو به رو شد اما نکته مهم این بود که باشگاه پارس جم جنوبی هیچ موضعی در این خصوص اتخاذ نکرد تا تراژدی لیدرسالاری یک بار دیگر به اثبات برسد.

در این میان بسیاری از منتقدان انتظار واکنش سریع السیر فدراسیون فوتبال را در قبال این ماجرا داشتند، اما مسوولان فدراسیون فوتبال و ارکان قضایی این فدراسیون تنها به صدور یک بیانیه کاملا خنثی و نمادین بسنده کردند تا مشخص شود هیچ اراده ای برای آرام سازی فضای حاکم بر فوتبال وجود ندارد، در حالی که رفتارهای بوثچی های فوتبال ایران از نظر قضایی جرم به حساب می آید و مدعی العموم می‌تواند به این مساله ورود پیدا کند اما بوقچی‌های پارس همانند سایر بوقچی‌های که امروز برای خود امپراتوری راه انداخته اند نه تنها باکی از تهدید هواداران تیم های تهرانی و دیگر تیم های لیگ برتری ندارند بلکه این موضوع را یک افتخار برای خود قلمداد می‌کنند به شکلی که با وقاحت تمام آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند.

غلامحسین زمان آبادی، مشاور فرهنگی رئیس فدراسیون فوتبال پیش از این به قدس آنلاین اعلام کرده بود فدراسیون در قبال رفتار بوقچی ها هیچ مسوولیتی ندارد چون آنها زیر نظر مدیران باشگاه‌ها فعالیت می‌کنند! حالا پرسش کلیدی این است که چرا مدیران عامل باشگاه ها در این ماجرا ساکت مانده‌اند؟ آیا این رفتار با سیاست های مدیریتی آنها همخوانی دارد که هیچ واکنشی به این اتفاقات صورت نمی‌گیرد؟

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.