قدس آنلاین: مدیرکل امور موزه های کشوراز انتقال آسباد های خواف به موزه خراسان بزرگ خبرداد.

آسباد های خواف به موزه منتقل می شوند

به گزارش قدس آنلاین محمدرضا کارگر با اعلام این خبر افزود: محتوی موزه خراسان بزرگ براساس تایخ و شکل گیری خراسان بزرگ و با تکیه بر خراسان خودکان و آثاری که در رابطه با فرهنگ، هنر و تمدن مجموعه استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی داریم انتخاب می شوند.

او ادامه داد: تلاش می کنیم تا برای بیان موزه ای از روند شکل گیری و و فرهنگ وتمدن خراسان بزرگ آثار ملموس مرتبط با خراسان بزرگ را جمع آوری کنیم و شیوه های بیان تاریخی از دوره های مختلف فرهن و تمدن خراسان تا دوره معاصر را نمایش دهیم.

کارگر درپاسخ به این سوال که آیا محتوی موزه خراسان بزرگ تائید شده است؟ گفت: کلیت محتوی موزه خراسان بزرگ تائید شده و برهمین اساس مطالعات صورت می گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی چینش محتوی در موزه خراسان بزرگ آغاز خواهد شد؟ اظهار کرد: امیدواریم در کمتر از یک سال شاهد افتتاح موزه باشیم و مردم به موزه مراجعه و موزه را با این محتوی بازدید کنند.

کارگردرباره آثار حجیم و مهم ترین آثاری که قرار است به موزه منتقل شود، گفت: بخشی از آثار مانند آثار مربوط به معماری خراسان از جمله محراب و سنگ نوشته ها و اثار سنگی حجمی و یا المان های معماری که دارای تزئینات مشخص هستند، هم چنین کتاب و نسخ خطی، سفال، فلز و ... از مصالح مختلف برای بیان حقیقت فرهنگ و هنر و تمدن خراسان بخش هایی از محتوی موزه خواهند بود.

وی ادامه داد: هم چنین فیلم مستند ساخته خواهد شد و از انیمیشن و دیگر امکانات نیز استفاده خواهد شد.

مدیرکل امور موزه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشورگفت: الیته هنوز در حال حاضر جستجو و پیشنهاد برای محتوی موزه انجام می شود و یکی از کارهایی که هم اکنون گروه مطالعات محتوی موزه انجام می دهند معرفی آثار حجیم برای نمایش در موزه است.

کارگر در پاسخ به این سوال که آیا آسبادهای خواف به موزه منتقل خواهند شد؟ اظهار کرد: آسبادهای خواف و محراب گچی تاریخی از جمله آثاری هستند که به موزه منتقل خواهند شد.

وی درباره جایگاه موزه خراسان بزرگ در کشورگفت: موزه های می و منطقه ای هستند که موزه خراسان بزرگ سرآمد موزه های منطقه ای کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.