مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب گفت: مهندسی فرهنگی از تاکیدات اساسی رهبر است.

مهندسی فرهنگی از تاکیدات اساسی رهبر است

 حجت الاسلام دادگر در آیین اختتامیه اردوی معرفتی آموزشی حیات طیبه که در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان برگزارشد، اظهار کرد: این دوره از حیات طیبه با رویکرد اقتصاد مقاومتی، صرفه‌جویی و بهره‌وری انجام شد. خراسان رضوی می‌تواند جای خوبی برای دستیابی به حیات طیبه متناسب با طراحی‌هایی که صورت گرفته، باشد. با توجه به اهتمامی که در این استان وجود دارد بتوانیم دبیرخانه دائمی خود را در این استان ایجاد کنیم. نهاد، سازمان مرکزی دبیرخانه‌ها را در استان‌ها تعبیه می‌کند.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب بیان کرد: با رویکرد اقتصاد مقاومتی، صرفه‌جویی و بهره‌وری این دوره را به پیش ببریم. در این دوره شاهد اتفاق خاصی بودیم بدین صورت که دوره آموزش ضمن خدمت مسئولان اجرایی دفاتر نهاد معظم رهبری که بنا بود به صورت مستقل رخ دهد، در ذیل این طرح انجام شد.

دادگر ادامه داد: در اردوهای طیبه یکی از کلیدی‌ترین پیگیری‌ها و محورها، سفارشات و انتظارات رهبر انقلاب است که از این به بعد، برجسته‌تر و جدی‌تر دنبال می‌شوند.

وی تشریح کرد: با بازنگری صورت گرفته در طرح حیات طیبه امیدواریم دوستی، همدلی و تبادل تجربیات انجام‌گیرد تا عزم‌تان راسخ‌تر شود و مؤمنانه، مجاهدانه و عاشقانه در میدان اجتماعی، ‌فرهنگی وسیاسی حضور یابید و آرمان‌خواهی واقع‌بینانه کنید.

دادگر اضافه کرد: طرح صاعد را در دستور کار داشتیم که آن را جهت صرفه‌جویی ادغام کردیم و طبق آن مدیریت، برنامه‌ریزی و اجرای اردوهای دانشجویی در دستور کار بود. طبق آیین‌نامه وزارت علوم استادان، کارکنان و استادان اجازه برگزاری اردو را دارند.

وی تصریح کرد: در هر استان، مدیر استان یک شورای مشورتی دانشجویی را به صورت ترکیبی از مجموعه‌های دانشجویی گوناگون تشکیل می‌دهد که چگونگی آن هم در شیوه‌نامه‌ها تبیین خواهدشد. پیشنهادهای تکمیلی دانشجویان هم در قسمت تماس با ما در سایت بررسی خواهدشد. تشکل‌های سیاسی نیز توسط هیئت نظارت بررسی می‌شود.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: برخی می‌گویند که نباید در رابطه با سخنان رهبر حرفی زد، این در حالی است که رهبری در بعضی از حوزه‌ها نظر کارشناسی‌شده، دانشی، بینشی و نگرشی دارند. در برخی زمینه‌ها هم با استفاده از تجارب در طی سال‌های متمادی و مشورت‌های لازم نظر خود را بیان می‌کنند.

وی افزود: اینجاست که باید نخبگان در عرصه های متفاوت بر اساس مبانی درست به بررسی و نقد این سخنان بپردازند. حوزه فرهنگی و سیاسی دو حوزه در هم تنیده است و نمی‌توانیم این دو را از یکدیگر جدا کنیم و تاکنون یکی از مطالبات و انتظارات رهبری عرصه فرهنگی بوده است.

مسئول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در خصوص عرصه فرهنگی نظام اسلامی گفت: هدف دشمن انتقام است چه به صورت نرم و چه سخت. شبیخون فرهنگی آغاز حرکت دشمن بود. ناتوی فرهنگی که از توطئه‌های دشمن محسوب می‌شود و روند خطرناک‌تری در ناتوی فرهنگ در حال انجام است.

دادگر اضافه کرد: رخنه فرهنگی آسیب جبران ناپذیری به کشور می‌زند که نتیجه آن به هم ریختن محاسبات مسئولان و نفوذ دشمنان است. مهندسی فرهنگی به عنوان یکی از تاکیدات اساسی رهبر معظم انقلاب است. صیانت از مرزهای فرهنگی، سیاسی و عقیدتی انقلاب اسلامی بسیار مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.