یک مقام کاخ سفید به ترکیه هشدار داده که در صورت آزاد نکردن «اندرو برانسون» تبعه آمریکایی، واشنگتن تحریم‌های بیشتری علیه آنکارا اعمال خواهد کرد.

کاخ سفید، باز هم ترکیه را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد

به گزارش قدس آنلایندر حالی که تنش‌ها بین آمریکا و ترکیه بر سر مسائل مختلف ادامه دارد، یک مقام کاخ سفید آنکارا را به اعمال تحریم‌های بیشتر تهدید کرد.  

یک روز بعد از انتشار خبر دیدار مشاور امنیت ملی کاخ سفید با سفیر ترکیه در آمریکا، یک مقام واشنگتن به آنکارا هشدار داد، در صورت آزاد نکردن «اندرو برانسون» با تحریم‌های تازه ایالات متحده مواجه خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، یک مقام ارشد کاخ سفید که نامش فاش نشده، گفت که در دیدار «جان بولتون» با «سردار کیلیچ» سفیر ترکیه درباره آزادی این تبعه آمریکایی، «هیچ پیشرفتی حاصل نشد».

 این مقام آمریکایی گفت: «دولت (آمریکا) درباره این موضوع بسیار قاطع خواهد بود. رئیس‌جمهور 100 درصد متعهد به بازگرداندن کشیش برانسون به خانه است و اگر ما طی چند روز آینده یا یک هفته آینده، اقداماتی (از سوی ترکیه) شاهد نباشیم، اقدامات بیشتری (برای فشار بر آنکارا) اتخاذ خواهیم کرد».

این مقام کاخ سفید با تاکید بر احتمال اعمال تحریم‌های تازه علیه ترکیه افزود: «اگر ما شاهد رسیدن به نتایجی نباشیم، فشار (بر ترکیه) ادامه می‌یابد».

آمریکا پیش از این بارها به ترکیه درباره تحریم هشدار داده است و در همنی راستا در اقدامی جنجالی، وزرای دادگستری و کشور این متحد خود در ناتو را تحریم کرد؛ تحریمی که آنکارا هم در اقدامی تلافی جویانه دو وزیر دولت ترامپ را تحریم کرد.

در هفته‌های اخیر تنش‌ها بر سر پرونده اندرو برانسون بین دو کشور تشدید شده؛ کسی که از دو سال قبل در ترکیه به اتهام همکاری و ارتباط با گروه‌های تروریستی بازداشت شده و روند محاکمه او ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.