مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق بر لزوم ترغیب خیران شهرستان برای حضور در عرصه کتابخانه‌سازی و توسعه و تجهیز کتابخانه‌های موجود بافق تأکید کرد.

لزوم ترغیب خیران بافقی برای توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها در این جلسه که با حضور محمد زاده‌رحمانی، فرماندار بافق و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد، با قدردانی از همراهی و حمایت مردم و مسئولان بافقی از برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌محور، گزارشی از عملکرد سه ساله اداره متبوع خود ارائه کرد.

وی با اشاره به معرفی کتاب توسط فرماندار بافق در جلسات انجمن، تصریح کرد: این حرکت نشان‌دهنده دید فرهنگی فرماندار شهرستان دارد و امیدواریم این نگاه مثبت، به رشد فضای کتابخوانی در شهرستان بافق منجر شود.

دوست فاطمی‌ها با بیان اینکه بافق تنها شهرستان استان یزد است که هیچ کتابخانه خیّرسازی ندارد، گفت: حضور خیران نیک‌اندیش در امر توسعه فضاهای کتابخانه‌ای شهرستان، اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و نقش‌آفرینی این عزیزان می‌تواند به رشد کمی و کیفی کتابخانه‌ها در بافق کمک کند.

در ابتدای این نشست نیز فرماندار بافق در سخنانی کوتاه از حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاران وی در شهرستان قدردانی و ابراز امیدورای کرد سفر چندین باره دوست فاطمی‌ها به بافق و پیگیری‌های ویژه وی، باعث پیشرفت هرچه بیشتر کتابخانه‌های شهرستان شود.

زاده رحمانی همچنین در ادامه به معرفی کتابی با عنوان «راز جزیره» نوشته ژول ورن که توسط خود وی ترجمه شده است، پرداخت.

گفتنی است، دوست فاطمی‌ها و همکاران وی پس از نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بافق، از کتابخانه‌های «شهید بهشتی» آهن‌شهر، «محمد مفیدی» و «مجتمع فرهنگی هنری» بافق دیدن کردند و از روند فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی در این کتابخانه‌ها آگاهی یافتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همچنین به همراه محمدحسین ریاحی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد در کافه کتاب پژواک که به همت اعضای یکی از تشکل‌های مردم‌نهاد شهرستان بافق راه‌اندازی شده است، حضور یافتند و در خصوص فعالیت‌های فرهنگی این کافه کتاب به گفتگو پرداختند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.