کارشناس مبارزه با بیماری‌های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذرگفت : در راستای اجرای طرح آمارگیری تک سمیان استان آمار گیری، آزمایش و کنترل بهداشتی بیش از ۱۴۰۰ رأس اسب اصیل در شهرستان اشکذر صورت گرفت .

  ۱۴۰۰رأس اسب آمارگیری شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد ، احسان دهقانی با بیان این خبر اظهارداشت : گام اول به منظور امکان برنامه ریزی و تدوین سند چشم انداز پیشرفت صنعت اسب درشهرستان اشکذر  برداشته شد و در این راستا بیش از ۱۴۰۰ رأس اسب توسط شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر آمارگیری و خونگیری شد و در حال حاضر شهرستان اشکذر یکی از شهرستان های مهم صنعت اسب استان و کشور است و یکی از مهمترین امور به منظور پیشرفت در این صنعت  داشتن اطلاعات جامع و کامل از تعداد اسب‌های موجود است .

وی افزود: به منظور اجرای طرح فوق در مدت یک ماه از تمامی باشگاه های موجود و سایر مراکز،  بازدید و مشخصات تمامی اسب ها از نظر ظاهر ، نژاد ، شماره میکرو چیپ ، سن و همچنین مشخصات مالک و مدیر باشگاه ثبت گردید .

دهقانی تصریح کرد : با توجه به اینکه بیماری مشمشه یک بیماری خطرناک و قابل انتقال به انسان بوده در صورت عدم توجه به آن علاوه بر تهدید صنعت اسب استان می تواند خسارت های جبران ناپذیری در جمعیت انسانی ایجاد کند . همزمان با آمارگیری جمعیت اسب شهرستان، خونگیری برای شناسایی و کنترل این بیماری نیز صورت گرفت و به منظور تست سرمی به آزمایشگاه مرجع سازمان دامپزشکی کل کشور ارسال گردید .

کارشناس مبارزه با بیماری های دامی شبکه دامپزشکی شهرستان اشکذر گفت: در اجرای  این طرح تعداد یک هزارو ۳۸۸ رأس اسب هویت دار در  ۸۵ باشگاه و همچنین تعداد ۲۱۴ رأس تک سمی در روستاهای شهرستان آمارگیری شدند ؛ که این تعداد اسب ، غیر از اسب‌های فاقد مشخصات و کره اسب‌ها می باشند .

دهقانی ضمن اشاره به سلامت جمعیت اسب شهرستان اشکذر، افزود : امیدواریم که با ایجاد ارتباط نزدیک بین  مدیران باشگاه ها و مسئولین از سرمایه گرانبهایی که در حال حاضر در شهرستان وجود دارد صیانت شده و با برنامه ریزی مناسب در جهت رفع مشکلات موجود گام های مؤثری برداشته شود .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.