مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر آتش‌نشانان زن در استانهای همدان، البرز و تهران مشغول به کار هستند و در آینده نزدیک با توجه به موافقت شهردار اصفهان شاهد فعالیت آتش‌نشانان زن در اصفهان نیز خواهیم بود.

جذب آتش نشانان زن در اصفهان

محسن گلابی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس‌آنلاین در اصفهان تصریح کرد: در خصوص به کارگیری آتش‌نشانان زن بسیاری از مسایل باید به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد، ضمن اینکه باید اذعان داشت که به کارگیری آتش‌نشانان زن نیاز صد در صد شهر است، از نظر شرعی، حقوقی و انسانی نیز وجود آتش نشان بانو در آتش نشانی لازم و ضروری است چرا که در برخی حوادث، خانواده‌ای دچار بحران‌های پساحادثه شود که به حضور یک آتش نشان زن نیاز باشد.

وی تصریح کرد: در صدد جذب نیروهای جوان و توانمند در سازمان هستیم، ضمن اینکه به تازگی موافقت جذب نیروی کارآمد از بدنه شهرداری اخذ شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه چهار هزار آتش‌نشان در کشور به کارگیری خواهند شد، افزود: سهم آتش‌نشانی اصفهان از این تعداد ۱۷۹ نفر است، منتظر صدور مجوز هستیم تا آزمون‌های مربوطه را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: تکمیل آزمایشگاه آتش‌نشانی یکی از مهمترین اهداف سازمان است تا چنان‌چه حادثه ای اتفاق افتاد دلیل آن به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد، در این راستا باید تجهیزات آزمایشگاه آتش‌نشانی خریداری و راه اندازی شود.

گلابی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ ایستگاه آتش نشانی در شهر اصفهان فعال است، اظهارکرد: پیگیری‌های لازم برای احداث ایستگاه‌های جدید در شهر انجام شده است و به زودی با همکاری مدیران مناطق ۱۵ گانه چند ایستگاه جدید افتتاح خواهد شد.

وی گفت: تا چند روز آینده از تجهیزات به روز سازمان همچون هفت ست امداد و نجات هولماترو، نردبان ۴۰ متری و تعداد ۱۵۰ دستگاه تنفسی رونمایی و در اختیار آتش‌نشانان قرار می‌گیرد، البته علیرغم این تلاش‌ها و اقدامات، نمی‌توان ادعا کرد دستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی اصفهان به روز است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در خصوص ساختمان‌های ناایمن شهر، افزود: گاهی اوقات زمانی که فرد پایان کار را می‌گیرد، دیگر اعتنایی به پیگیری و تداوم ایمنی ندارند، از این رو باید بازدید دوره‌ ای انجام شود، ضمن اینکه نمی‌توان آماری از ساختمان های ناایمن شهر ارایه کرد.

وی ادامه داد: تلفن ۱۲۵ آتش نشانی اصفهان روزانه به صورت میانگین دو هزار مرتبه زنگ می‌خورد، خوشبختانه فرهنگ مردم آن‌چنان ارتقا یافته که آمار تماس‌های مزاحمت تلفنی این سازمان کاهش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.