قدس آنلاین: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت: برخی نهاده های پر مصرف امور دام و طیور در لیست کالاهای اساسی دولت برای اختصاص ارز دولتی قرار گرفته است.

نهاده های پرمصرف دام مشمول ارز دولتی

به گزارش قدس انلاین مرتضی رضایی امروز در نشست معاونان بهبود تولیدات دامی سازمان هاینهاده های پرمصرف دام مشمول ارز دولتی جهاد کشاورزی سراسر کشور در مشهد گفت: کشور در تامین خوراک دام و طیور مشکلی ندارد و تغییرات اخیر در قیمت فرآورده‌های دامی در کشور ناشی از کمبود نیست و بیشتر نوعی التهاب در بازار است.

وی افزود: تغییر قیمت لبنیات در هفته‌های گذشته نیز ناشی از افزایش قیمت خرید شیر خام به بیش از هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر لیتر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در عین حال افزایش قیمت محصولات لبنی متناسب با افزایش قیمت شیر نیست و کارخانجات تولید لبنیات بیشتر از تفاوت قیمت شیر، قیمت محصولات خود را افزایش داده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: در خراسان رضوی به اندازه کافی مواد پروتئینی از جمله گوشت قرمز و مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده است.

مجتبی مزروعی افزود: ۲ هزار و ۶۰۰ تن ذخیره مرغ  منجمد استان است. هم اکنون مرغ منجمد در فروشگاه های تعاونی شهر ما و دیگر فروشگاه های بزرگ استان خراسان رضوی توزیع می‌شود.

تنظیم سیاست های تولید فرآورده های دامی، امور بیمه محصولات کشاورزی و دامی در مشهد از محورهای نشست دو روزه معاون جهاد کشاورزی در مشهد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.