قدس آنلاین-رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: براساس آمار در حال حاضر یک میلیون بیکار در مقطع کارشناسی داریم که باید وقت بیشتری برای ایجاد اشتغال آنها بگذاریم.

خسارت ۸۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی در خراسان رضوی /بیش از یک میلیون بیکار در مقطع کارشناسی در کشور داریم

 حمید بنایی در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در محل دفتر ارتباطات مردمی گناباد برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار کرد: دولت آمارهای زیادی در خصوص اشتغال اعلام می‌کند ولی آنچه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرده ۲۷۰ هزار شغل خالص ایجاد بوده اما مرکز آمار نیز ۷۰۰ هزار شغل  را اعلام کرده است.

وی افزود: ما به عنوان مجلس شورای اسلامی به دولت اعلام کرده ایم آمادگی برطرف کردن هرگونه موانع ایجاد اشتغال را داریم و این نکته را هم باید تاکید کنم ایجاد اشتغال وظیفه دولت است و باید تحرک بیشتری در این حوزه داشته باشد.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ۲۶ ماه از فعالیت نمایندگی بنده می‌گذرد و سعی کرده ام در این مدت از ظرفیت نمایندگان ادوار گذشته استفاده کنم.

وظیفه ذاتی نمایندگان به درستی صورت نمی گیرد

بنایی با بیان اینکه وظیفه ذاتی و قانونی نمایندگان، قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون بوده که متاسفانه امروز به درستی صورت نمی گیرد، تصریح کرد: بیشتر مردم انتظار پیگیری پروژه‌ها را از نمایندگان دارند تا بحث های نظارتی و قانونی که باید در این خصوص نگرش مردم تغییر کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی وضعیت بودجه ای کشور را خوب ندانست و خاطرنشان کرد: با همین وجود با هماهنگی خوب نمایندگان و کمک مسئولین اعتبارات خوبی به استان تخصیص یافته و پروژه های نیمه تمام در حال اتمام و بهره برداری است.

 تکمیل دو بانده کردن محور گناباد به مهنه تا پایان سال ۹۹

وی عنوان کرد: برای پروژه دو بانده کردن محور گناباد به مهنه اعتباری ۶۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده که ۲۷ کیلومتر باقی مانده که ۱۰ کیلومتر آن که اتفاقا نقطه حادثه خبری نیز بوده تا پایان سال زیر بار ترافیک خواهد رفت و مابقی آن پیش بینی می شود با توجه به قرارداد پیمانکار تا پایان سال ۹۹ به اتمام برسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یکی از گلایه‌های مردم در خصوص محور گناباد به بجستان بوده که تاکنون حوادث زیادی نیز داشته؛ لذا با پیگیری های صورت گرفته مطالعات آن پس از گذشته دو سال به پایان رسیده و کمیته فنی استان نیز موافقت خود را با دو بانده کردن آن اعلام نموده است.

بنایی ادامه داد: یکی از مسیرهایی که شهرستان گناباد را از بن بست خارج می کند محور ترانزیتی گناباد به دوغارون است که مشکل اصلی در این محور کد روستایی آن است که باید در مرحله اول پیگیری‌های آن برای تغییر کد به شهری صورت گرفته، بر همین اساس منتظر تایید وزارت راه و شهرسازی برای ابلاغ آن هستیم تا کارهای بعدی صورت گیرد.

راه آهن، یکی از زیرساخت های توسعه شرق کشور

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی همچنین پروژه راه آهن را یکی از زیرساخت های اصلی توسعه شرق کشور عنوان و گفت: هم اکنون با بودجه ۶ میلیارد تومانی کارهای مطالعاتی و شروع آن انجام شده و گناباد برای وصل شدن به ریل مسیری ۵۰ کیلومتری را دارد که کلنگ زنی آن با اعتباری ۶۵ میلیارد تومانی انجام شده که تاکنون ۲۰ پیشرفت فیزیکی داشته و مطالعات ایستگاه راه آهن گناباد نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باند فرودگاه گناباد برای پروازهای سبک آماده است، افزود: متأسفانه در مرحله اول برای سالن انتظار و دیگر موارد ۳۸۰۰ مترمربع پیش بینی شده و اسکلت آن نیز بنا شد ولی چند ماه پیش اعلام کردند که باید سازه ای ۲۶۰۰ متری احداث شود که اقدامات برای این سالن مجدد آغاز شده و در حال تخصیص اعتبار است.

 احداث کارخانه هبلکس در گناباد

بنایی بیان کرد: مشکل اشتغال در سراسر کشور وجود دارد ولی ما سعی کرده ایم در مرحله اول شغل‌های موجود را حفظ کنیم، ضمن اینکه برای ایجاد اشتغال طرح های مختلفی را دنبال می کنیم که احداث کارخانه هبلکس با سرمایه گذاری ۱۲۵ میلیارد تومان و ایجاد ۳۰۰ شغل است.

وی ادامه داد: طرح دیگری که در حال پیگیری هستیم گسترش کارخانه شیر پگاه در شهرستان است که موافقت های آن گرفته شده و دو میلیارد تومان تسهیلات آن نیز آماده است که با گسترش این کارخانه شیر خریداری شده از دامداران ۱۰۰ تومان افزایش قیمت خواهد داشت و زمینه اشتغال خوبی نیز ایجاد می شود.

 کم کاری مسئولین استانی در ساخت زندان گناباد

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص پروژه زندان گناباد که بیش از ۲۰ سال عمر دارد، اضافه کرد: برای تکمیل این پروژه مسئولین استانی ضعیف عمل کرده اند و تاکنون باید این زندان تکمیل می شد.

وی افزود: با پیگیری های که کرده ام در جلسه ای با حضور رئیس سازمان زندان های کشور برای تکمیل آن درخواست دو میلیارد تومان اعتبار کردم که مسئولین استانی اعلام کردند با دو میلیارد آن را کامل می کنند اما هنوز هم اتفاقی نیفتاده است.

این نماینده مجلس افزود: برای نظام و دولت ها بسیار زشت است که پروژه ای این قدر طول بکشد که امروز یک طرح فرسوده شده و در حال ویرانی است.

 پیگیر احداث پادگان آموزشی در گناباد هستیم

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: برای احداث پادگان های آموزشی سپاه، ارتش و ناجا پیگیری کرده‌ایم که با سپاه موافقت صورت نگرفته است، ضمن اینکه ارتش به خوبی پای کار آماده و برای احداث پادگان که باید مکانی که در نظر گرفته شود که در حال حاضر، بحث تغییر مالکیت مکان انتخاب شده در مراحل اداری است.

بنایی در خصوص پادگان ناجا نیز گفت: معاون آموزشی ناجا چندی قبل از شهرستان و امکانات موجود بازدید کردند که تامین یکسری ملزومات وظیفه ما است که در حال تامین آن هستیم.

 موافق تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه بودم

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موافق تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه بودم، گفت: کارشناسان معتقد بودند روند کارها در سازمان میراث فرهنگی کند است و اگر این سازمان تبدیل به وزارتخانه شود روند کارها بهتر خواهد بود.

بنایی ادامه داد: از سویی وزارتخانه شدن سازمان میراث فرهنگی پاسخ گویی آن را به مجلس بهتر خواهد کرد که از این رو بنده موافق تبدیل آن به وزارتخانه بودم.

وی با اشاره به وجود تنها اثر جهانی استان خراسان رضوی در گناباد خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتبارت مناسبی به این اثر تخصیص نیافته است که پیگیر هستیم اعتبارات بهتری حتی از یونسکو دریافت کنیم، البته با همین اعتبارات فعلی ورودی قنات و برنامه های جانبی آن را آغاز کرده ایم.

عدم مدیریت درس بازار ارز توسط دولت

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص بازار ارز نیز اضافه کرد: مجلس معتقد است که مدیریت درستی در بازار ارز توسط دولت انجام نشده و در این خصوص جلسات زیادی هم برگزار شد اما نتیجه ای نداشت.

بنایی خاطرنشان کرد: بسته ارزی دولت هنوز نتوانسته به بازار شوک وارد کند و وضعیت فرق زیادی نکرده است.

خسارت ۸۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی در خراسان رضوی

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی به خسارت ۸۰۰ میلیارد تومانی خشکسالی به خراسان رضوی طی یکسال اخیر، تصریح کرد: سهم گناباد و بجستان ۱۰۰ میلیارد تومان از این میزان خسارت بوده که با همراهی استاندار تایید این میزان خسارت را از وزارت کشور گرفته ایم و طی یک لایحه تحویل سازمان مدیریت برنامه و بودجه شده تا در دولت مطرح و خسارت ها جبران شود.

وی عنوان کرد: این استان چند سالی هست که با خشکسالی رو به رو بوده و از سوئی خسارت هایی به زعفران کاران و کشاورزان دارد شده که بنده چندین بار در مجلس در این خصوص صحبت کرده ام.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه هرچه پیگیری کردیم این لایحه به دولت نرفت و پیگیر استمهال وام کشاورزان بودیم که این موضوع  به بانک مرکزی ابلاغ شده و منتظر ابلاغ آن به بانک ها هستیم تا شاید کمکی به کشاورزان باشد.

بنایی اظهار کرد: برای بحث مصرف بهینه آب و کمک به کشاورزان مبلغ ۷۰ میلیارد تومان برای لایروبی قنوات تخصیص یافته که از این میزان از محل بودجه افزایش شاخص ها سهم گناباد ۳۰ میلیارد تومان است.

طرح هادی در روستاها کند کند پیش می رود

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه گفت: اتمام طرح های هادی روستایی یکی از درخواست‌های به حق روستائیان است زیرا مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده و این طرح در بعضی از روستاها بلاتکلیف است.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنیاد مسکن در طرح های هادی روستایی به کندی عمل می کند و بارها به آنها گفته ایم که اگر نیاز به ورود نمایندگان دارد اعلام کنند، بر همین اساس امیدواریم روند در روستاهایی که هنوز در حال انجام است تسریع داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.