قدس آنلاین: عشق و علاقه درونی مردم آذربایجان به اهل بیت(ع) مانع نفوذ و شکل‌گیری گروه‌های تکفیری در این کشور شده است.

تشرف کاروان 700 نفره کشور آذربایجان به حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین امام جمعه شهر باکو آذربایجان، در دیدار با حجت الاسلام سید جلال حسینی تشرف کاروان 700 نفره کشور آذربایجان به حرم رضوی معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی  گفت: در سال‌های اخیر جوانان بسیاری در آذربایجان تشنه دریافت  معارف انسان‌ ساز شده و مردم شناخت بیشتری به اهل بیت(ع) پیدا کرده‌اند که این امر مانع نفوذ و شکل‌گیری گروه‌های تکفیری در این کشور شده است.

شاهین حسنلی افزود: نسل جدیدی از روحانیت و مورد اعتماد مردم در آذربایجان درزمینه ارائه معرف دینی فعالیت‌های گسترده و مستمری انجام می‌دهند که  بیشتر آن‌ها دانش آموخته حوزه‌ علمیه قم و مشهد هستند.

وی گفت: شیعیان آذربایجان خواستار ارتباط و تعاملات فرهنگی و معرفتی با آستان قدس رضوی هستند.

امام جمعه باکو آذربایجان افزود: سومین بار است که به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شویم و امسال که به همراه هیئت 700نفره به مشهد مقدس عازم شده ایم از این مکان برای شرکت در مراسم روز عرفه به  نجف اشرف و کربلای معلی عازم می شویم.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی نیز گفت: بیش از ۴۰ هزار زائر آذربایجانی در طول سال به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند و با توجه به گسترش روابط این دو کشور روز به روز بر تعداد این زائران افزوده می‌شود.

محمد جواد هاشمی‌نژاد تصریح کرد: بدون شک توسعه روابط و همکاری‌های فرهنگی و معنوی این دو کشور می‌تواند شیفتگان معارف الهی را سیراب کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.