عناصر تروریستی حاضر در شهر انخل در جنوب سوریه طی پنج سال و نیم حضور خود در این منطقه، کاخ زین العابدین را بشدت تخریب کردند و مقادیر زیادی از آثار موجود در آن را به سرقت بردند.

بلایی که تروریست‌ها بر سر کاخ باستانی زین‌العابدین سوریه آوردند +تصاویر

به گزارش قدس آنلاین، گروه‌های تروریستی از زمان آغاز تجاوز به سوریه با حمایت کشورهای غربی-عربی، آثار باستانی و تاریخی این کشور را هدف قرار دادند که بیانگر تمدن و قدمت این آثار است.

کاخ «زین العابدین» در «انخل» واقع در استان درعا در جنوب سوریه یکی از آثار باستانی است که با سکوت خود بیانگر حجم تروریسمی است که میراث بشری در سوریه با آن دست و پنجه نرم کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) سه‌شنبه چهاردهم آگوست (2018) درباره این کاخ گزارش داد، این کاخ یک بنای هنری است که از تخته سنگ‌های سیاه بنا شده است و باستان شناسان آن را یکی از زیباترین کاخهای جهان در دوران رُم باستان می‌دانند.

گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه، فارغ از هر نامی که داشتند، به صورت هدفمند مأموریت خود را در تخریب و سرقت آثار باستانی برای خدمت رسانی به رژیم صهیونیستی انجام دادند و طی پنج سال و نیم در سالن‌های مختلف این کاخ، دست به حفاری زدند و دیوارها و برخی از نقش‌های موجود در آن را از بین بردند.

«یاسین الزامل» رئیس شورای شهر انخل در این زمینه گفت: «گروه‌های تروریستی که در شهر انخل حضور داشتند محتویات کاخ را از بین بردند و ساختار باستانی آن را تخریب و مقادیر زیادی را سرقت کردند».

«محمد النصر الله» رئیس مرکز آثار باستانی درعا نیز کاخ زین العابدین را از آثار باستانی می‌داند که در معرض تخریب و نابودی قرار گرفته، ولی این مرکز قصد دارد آن را مجددا ترمیم و بازسازی کند.

به گزارش سانا، برخی از کارشناساسان اجنبی نیز طی مدتی که تروریست‌ها در انخل حضور داشتند با هماهنگی آنان وارد سوریه شدند تا طرح نابودی تمدن سوریه را تکمیل کنند.

منابع محلی چندی پیش اعلام کرده بودند که دیوارهای سنگی بخش شرقی کاخ تخریب شده ولی نمای اصلی کاخ بیشترین آسیب را دیده است.

کاخ زین العابدین از یک سالن بزرگ در مرکز و بخشهای شرقی و غربی دارای چند اتاق تشکیل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.