در جلسه شورای شهر کرج لایحه دو فوریتی استفاده از تسهیلات فاینانس با قید ارز مبادله ای در پروژه قطار شهری کرج مورد بررسی وتصویب قرارگرفت.

تصویب لایحه دو فوریتی استفاده از تسهیلات فاینانس در  قطار شهری کرج

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر کرج صبح امروز چهارشنبه با حضور اعضای شورای شهر برگزار شد.

رئیس سازمان حمل‌ونقل ریلی قطار شهری کرج در خصوص این لایحه گفت: مقرر شد تا شهرداری کرج یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون یوان چین به عنوان تسهیلات دریافت کند که شورای عالی اقتصاد این مصوبه را تایید کرده است.

علی اصغر صلواتی با اشاره به اینکه در مدت زمان ۱۳سال هنوز ۳ هزار میلیارد تومان برای پروژه قطار شهری کلانشهر تامین نشده است تامتروی قطار شهری کرج به سرانجام برسد، گفت: چاره ای جز استفاده از فایناس در این پروژه نداریم چراکه تکمیل این پروژه و تزریق ۳ هزار میلیارد تومان آسان نیست.

رئیس کمیسیون برنامه وبودجه باتاکید براینکه تکمیل این پروژه با استفاده از ارزمبادله ای فرصت خوبی خواهد بود، خاطرنشان کرد: بایستی این تسهیلات بانکی و فاینانس درگیر بدهی های شهرداری نشود و در این پروژه صرف شود.

فرج اله ایلیات دیگر عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه در قرارداد به پیمانکار اجازه استفاده از فاینانس داده شده بود، گفت: بعضی وقتها باید تصمیم نهایی گرفته شود با این روش که سالی ۲۰۰ میلیارد تومان بخواهیم به این پروژه تزریق کنیم ۱۵ سال به طول می انجامد ولی اگه از این روش استفاده کنیم تازه بعد ۶ سال ممکن است به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه از اعضای شورا می خواهم تا به این لایحه رای مثبت دهند، گفت: باید با تمام قوا این پروژه را به سرانجام برسانیم و اگر بشود با این بسته پس از ۶ سال قطار شهری به اتمام برسد با وجود بالا بودن ارز خارجی این کار انجام شود.

محمدحسین خلیلی اردکانی دیگر عضو شورای شهر کرج نیز گفت: استفاده از فرصت‌های مالی و تزریق منابع برای پروژه قطار شهری کرج اهمیت زیادی دارد وامیدواریم تا دهه فجر دو ایستگاه قطار شهری کرج راه‌اندازی شود.

وی افزود: از اوراق مشارکتی ۴۰۰ میلیارد تومانی پروژه قطار شهری کرج حدود ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است و بهره برداری این پروژه بزرگ به نفع شهر از افتخارات خوب برای کلانشهر کرج خواهد بود و هرگونه اقدامی در مورد آن بدون شک ضروری خواهد بود.

رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج با اعتراض به این لایحه با اشاره به اینکه به عنوان یک عضو شورا حق دارم دیدگاه خود را بیان کنم، گفت این موارد حتما ثبت خواهد شد و در نهایت ۶ سال بعد را هم خواهیم دید چراکه در این ۱۳ سال شوراهای قبل نیز فاینانس را مطرح کردند و رویا پردازی ها هم صورت گرفت ولی به سرانجام نرسید.

وی ادامه داد: فاینانسی که قبلا انجام شد از این مبلغ چه مقدار پیمانکار گرفته است و آیا به تعهداتش عمل کرد؟ همچنین چرا در گذشته فاینانس ها را بنا به قرارداد ها به موقع انجام ندادند.

خستو با تاکید بر اینکه این تسهیلات دریافتی را ازچه منابعی می خواهید پرداخت کنید، گفت: برای من شفاف سازی کنیداز کجا پرداخت خواهد شد درحالی که شهرداری هنوز در هزینه های جاری خود مانده است.

پس از اعلام نظر اعضای شورا و عدم پذیرش سخنان سخنگو شورا لایحه دوفوریتی استفاده از فاینانس یا تسهیلات بانکی خارجی در پروژه قطار شهری کرج، با قید اینکه از ارز مبادله‌ای استفاده شود به تصویب رسید.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.