قدس آنلاین-رضا طلبی -دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان رضوی گفت: چک‌های با طرح قدیم در سامانه چکاوک از ابتدای شهریور ماه پذیرش نخواهند شد.

جایگزینی چکهای صیادی ازابتدای شهریور درسیستم بانکی/چک‌های مدت‌دارقدیمی فقط درشعب بانک صادرکننده وصول می شوند/۱۲ هزار نفر درصف وام ازدواج

حسن مونسان با بیان این مطلب به خبرنگار قدس انلاین افزود: طرح ملی صیاد در ۲۸ شهریور ماه سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی و هدف اصلی  ان  اصلاح رویه و روال صدور دسته چک و یکسان‌سازی مولفه‌ها و خصیصه‌های محتوایی و امنیتی چک در شبکه بانکی می باشد که  با اجرایی شدن  ان  به شکل کامل از ابتدای شهریور ماه، با توجه به کارکرد و ثمرات ارزنده آن مثل امکان استعلام و اعتبارسنجی، افزایش امنیت و کاهش جعل و کنترل دقیق اهلیت متقاضی دسته‌چک پیش از صدور آن؛ می‌توان شرایط را برای بازگشت اعتبار به چک فراهم آورد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی شهریور ماه سال ۱۳۹۷ را برای عدم پذیرش چک‌هایی با طرح قدیم و متفاوت در سامانه چکاوک درنظر گرفته است تصریح کرد: پس از شهریور ماه چک‌های مدت‌دار فقط در شعب بانک صادرکننده قابلیت تعیین‌تکلیف را دارا می‌باشند و افرادی که دسته چک های طرح صیاد را نداشته باشند ممکن است در انجام فعالیت های خود و همچنین در بازار با مشکلات و محدودیت هایی مواجه شوند و لازم است بانک‌ها اطلاع رسانی لازم به مشتریان بانکی را به منظور مراجعه به شعب و تعویض دسته چک‌های قدیمی انجام دهند.

مونسان اظهار داشت: از این رواز  مردم استان تقاضا داریم با مراجعه به بانک ها و تحویل دسته چک های قدیمی، چک های صیادی را دریافت نمایند که مدت زمان صدور ان به طور میانگین بیشتر از یک هفته به طول نمی انجامد.

وی همچنین با توجه به هفته ازدواج افزود: تا پایان تیرماه سال ۹۶، ۳۲ هزار نفر در صف انتظار وام ازدواج بودند که با اجرایی شدن طرح ضربتی این تعداد در پایان تیرماه ۱۳۹۷ به ۱۲ هزار نفر رسیده است.

مونسان با اشاره به اینکه میزان منابع استان  در مقوله وام ازدواج ۴۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده است افزود: استان رتبه اول را در اعطای وام ازدواج در سراسر کشور دارا می باشد و از طرفی  جذب منابع در زمینه وام های  قرض الحسنه همچون وام ازدواج، وام های اعطا شده به خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد استان، در چهار ماهه ابتدایی سال  ۳.۲ درصد بوده است اما مصارف ان  ۶.۴ درصد، یعنی به میزان دو برابر منابع  بوده است.

وی تصریح کرد: نظام بانکی استان از تمام تلاش خود در جهت اشتغال زایی، اتمام پروژه های نیمه کاره و جلوگیری از اسیب های اجتماعی به کار خواهد گرفت و از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.