ایلام- معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: وضعیت بد اقتصادی کشور، شرایط نگهداری از راه های ایلام را سخت تر از گذشته کرده است.

شرایط سخت نگهداری از راه‌های ایلام

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدرضا رضایی  در نشست با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان با تبریک روز خبرنگار و با بیان اینکه وظیفه این دستگاه اجرایی نگهداری از شبکه راه‌هاست، اظهارداشت: نگهداری از راه ها و مسیرهای مواصلاتی بسیار پرهزینه بوده و هزینه نگهداری هر کیلومتر جاده، سالانه ۲ میلیارد تومان برآورد شده که با وضعیت اقتصادی کنونی کشور و اعتبارات استانی، نگهداری از راه ها بسیار سخت تر شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع راههای استان ۳۲۰۰ کیلومتر است، افزود: برای نگهداری از راه های استان سالانه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از شناسایی ۲۴ نقطه حادثه خیز استان با همکاری پلیس راه استان در سال جاری خبرداد و بیان داشت: قصد داریم با اقدامات ایمنی زودبازده این نقاط را ایمن سازی کنیم و افزون بر این، ۴۵ نقطه مستعد حادثه هم شناسایی شده که بهسازی خواهند شد.

محمدرضا رضایی اصلاح هندسی نقاط حادثه خیز را از وظایف راه و شهرسازی دانست و ادامه داد: حذف این نقاط نیاز به ساخت بزرگراه داشته که بودجه کلانی نیاز دارد.

وی شانه سازی، لکه گیری، خط کشی، نصب تابلو و علائم راهنمایی را از دیگر اقدامات زودبازده این دستگاه اجرایی عنوان و گفت: این پروژه ها  در مسیرهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است اما چون اجرای و بهره برداری از آنها همچون پروژه دیگر دستگاهها پر طمطراق نیست، از نظر مردم جلوه گر نیست.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام با تأکید بر اینکه برخی حوادث قابل پیش بینی نیست و بنابراین نمی‌توانیم برنامه اجرایی کامل و مدونی داشته باشیم، افزود: حادثه تونل پیامبر اعظم (ص) در اردیبهشت ماه کاملا یک رویداد غیرقابل پیش بینی بود و برای بهسازی و تعمیر ریزش این تونل منتظر تخصیص اعتبارات دولت نماندیم و با مشارکت پیمانکار سریعاً تونل پیامبر اعظم در کمتر از یک ماه بازگشایی شد و تاکنون پیمانکار یک ریال دریافتی نداشته است.

محمدرضا رضایی با بیان اینکه برنامه‌ها و پروژه‌های ما با محوریت اربعین و در هر ۵ محور منتهی به مهران در حال انجام است، اظهارداشت: محور ایلام ـ ملکشاهی ـ مهران بصورت امانی در حال انجام است و باید ۳۵ هزار مترمکعب در این محور ترانشه برداری شود و  تاکنون ۷۰ درصد کار انجام شده و در مسیر بانرحمان ۲ دهنه پل ۲۴و ۳۶ متری نصب شده است.

وی به تعریض مسیر شهرک اسلامیه، محور حاجی حاضر ایوان، ورودی شهر آبدانان و تعریض ۱۳ کیلومتر از ورودی شهر لومار اشاره کرد و یادآور شد: همچنین در سال جاری ۲۸۰ هزار مترمربع عملیات لکه گیری انجام شده و۱۶۰۰  کیلومتر خط کشی جاده های استان نیز انجام گرفته است.

تردد سالانه ۴ و نیم میلیون مسافر از ایلام!

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه استان ایلام از لحاظ حمل و نقل استان پاکی است، گفت: در ایلام برخلاف دیگر نقاط کشور حق کمیسیون رانندگان واقعی است.

صفدر صادقی راد با اشاره به اینکه ۸۰ درصد زائران عتبات عالیات مرز مهران را انتخاب میکنند، اظهارداشت: سالانه ۴ و نیم میلیون نفر از مرز بین المللی مهران تردد میکنند و به همین دلیل استان ۶۰۰ هزار نفره ایلام جزو استانهای برتر کشور لحاظ تردد مسافر و زائر است.

وی به افزاش ۲۰ درصدی کرایه مسافر اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دولت در راستای حمایت از رانندگان حق بیمه ۵۰ درصدی این قشر را تقبل کرده و هم اکنون رانندگان به راحتی از مزایای بیمه بهره‌مند می‌شوند.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از واگذاری ۲۱۸ حلقه لاستیک با قیمت کارخانه به رانندگان ناوگان باری و حمل و نقل مسافر استان خبرداد و تصریح کرد: بیش از ۶۰ شرکت مسافربری، ۵۲ شرکت حمل و نقل کالا با ۲۳۴۰ دستگاه کامیون باری در استان فعالیت می کنند و بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس و خودروهای سواری ناوگان حمل و نقل مسافر استان را تشکیل می دهند.

صفدر صادقی راد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۱۵ هزار مسافر در استان جابجا شده اند، یادآور شد: صاحبان خودروهای فرسوده می توانند از محل اعتبارات روستایی و اشتغال فراگیر برای نوسازی ناوگان مسافری از طریق سامانه کارا اقدام کرده و از تسهیلات ارزان قیمت آن بهره‌مند شوند.

گفتنی است مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام در این نشست خبری بعلت مأموریت کاری و بازدید از راههای استان ایلام حضور نداشت و معاونین ایشان در جلسه پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شدند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.