قدس آنلاین: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: ارزش ریالی کشفیات کالاهای مظنون به قاچاق در ۴ ماهه اول سال جاری نشان از افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد

ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق ۱۳ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری، تعداد پرونده‌های قاچاق کالا در تعزیرات استان، ۳۵ درصد و ارزش ریالی پرونده‌ها نیز ۱۱/۵درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی افزود: استان خراسان رضوی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره از استان‌های پیشتاز بوده و بسیاری از فعالیت‌های کشوری صورت گرفته شده در این حوزه از استان خراسان رضوی شروع شده است. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره اینکه گردش مالی قاچاق کالا و ارز کشور در سال ۹۲ حدود ۲۵ میلیارد دلار بود، ادامه داد: این میزان در سال ۹۶ به کمتر از ۱۲ میلیارد دلار رسیده است که نشان از فعالیت‌های خوب پیشگیرانه در این حوزه دارد.

نوروزیان با بیان اینکه شرایط کنونی کشور بسیار حساس است، گفت: در این شرایط حساس اقتصادی، کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد.

وی افزود: موضوع قاچاق کالا و ارز با بحث احتکار در هم تنیده است که این دو موضوع باید در این شرایط با جدیت پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از راه‌های شفافیت اقتصادی و جلوگیری از قاچاق و احتکار، ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها می‌باشد، ادامه داد: تاکنون در استان اطلاعات بیش از ۲۹ هزار انبار در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و کلیه دستگاه‌های اجرایی نیزبه مدت ۱۵ روز موظف به ثبت اطلاعات انبارهای خود در این سامانه هستند.

نوروزیان گفت: به منظور هماهنگی بیشتر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش‌های ارائه شده توسط کمیته‌های ذیل کمیسیون، باید بر اساس شرح وظایف کمیته‌ها باشد و از ارائه مطالب کلی در این جلسات خودداری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.