یک کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه رشد قیمت مسکن و ورود نقدینگی به بخش مسکن همواره لنگ لنگان، با تاخیر و با یک کُندی همراه بوده گفت:علیرغم رشد قیمت مسکن در ماههای گذشته این افزایش هنوز به تورم نزدیک نشده است.

ورود نقدینگی به بخش مسکن همواره لنگ لنگان و با تاخیر همراه است

به گزارش قدس آنلاین، محسن بهرام غفاری در تحلیل خود از وضعیت کنونی و آینده مسکن گفت: آینده بخش مسکن رکودی است،‌ چرا که این وضعیت و برنامه‌ای که در بازار مسکن مشاهده می‌شود، این‌گونه است که نقدینگی سرگردانی که بخواهد به سمت مسکن برود خیلی سخت و لنگان لنگان خواهد بود. 

*مسکن همیشه خود را به نقطه تعادل بازار از حیث قیمت و تورم می‌رساند، اما خیلی سخت

وی افزود: مسکن همیشه خود را به نقطه تعادل بازار از حیث قیمت و تورم می‌رساند، اما خیلی سخت چرا که کالای غیرمنقولی است و خرید و فروش آن رقم درشتی است و خود را با یک تأخیر فاز به قافله تورم می‌رساند. 

*نقدینگی سرگردان برای رفتن به بخش مسکن در این وضعیت فعلاً بعید است

وی ادامه داد: نقدینگی سرگردان برای رفتن به بخش مسکن در این وضعیت فعلاً بعید است و اگر هم این اتفاق بیفتد، دیر این اتفاق خواهد افتاد. 

*مسکن با یکی دو سال تأخیر خود را به تورم می‌رساند

غفاری گفت: نقدینگی همواره راحت‌تر و زودتر از مسکن به سمت کالاهایی که مصرفی‌تر و گردش سریعتر و روان‌تری دارد می رود، بنابراین همواره مسکن با یکی دو سال تأخیر خود را به تورم می‌رساند و بعد از تورم بالا می‌زند. 

غفاری اضافه کرد: اگرچه در چند ماه گذشته دو بار شاهد افزایش قیمت مسکن بودیم، اما باز هم به آن رشد نرخ تورم نرسید. 

وی ادامه داد: به هر حال رشد قیمت مسکن لنگ لنگان و کُند صورت می‌گیرد. 

بهرام غفاری در خصوص اینکه آیا طرح‌های جدیدی که وزیر راه و شهرسازی برای بخش مسکن ارائه کرده است می‌تواند مفید باشد، گفت: طرح ۹ ماده‌ای وزیر راه و شهرسازی نمی‌تواند اثر آنچنانی بر ساماندهی بخش مسکن داشته باشد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.