قدس آنلاین: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: بر اساس آمار راهنمایی و رانندگی در عین کاهش ۱۳ درصدی تلفات رانندگی طی سه ماهه امسال در مشهد سهم موتورسوران از این تلفات افزایش یافته است.

کاهش ۱۳ درصدی تلفات سوانح رانندگی در مشهد/احداث ۱۵۰ مجتمع بین راهی در خراسان رضوی

مقدوری   در جلسه کمیسیون ایمنی حمل و نقل و ترافیک استان گفت: چنانکه سال قبل نیز سهم موتورسواران از متوفیان حوادث رانندگی در مشهد ۳۵ درصد و سهم عابران پیاده ۵۱ درصد بوده است.

وی افزود: از این پس دستورالعمل انضباط بخشی موتورسواران با جدیت توسط پلیس راهورو همچنین موضوع مشارکت شرکت‌های بیمه‌ای برای کاهش حوادث رانندگی باید پیگیری و عملیاتی شود و صداوسیما در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، بیش ازپیش فعال باشد.

او با اشاره به حادثه خیز بودن محور کاهک- سبزوار- نیشابور، ادامه داد: آمار بالای حوادث رانندگی در این محور به دلیل خطای انسانی ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان و واژگونی خودروهاست.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و آستان قدس رضوی اقدامات خوبی برای صدورمجوز و احداث مجتمع‌های بین راهی در این محور انجام داده اند، ولی لازم است برای احداث توقفگاه‌هایی با طراحی سبک‌تر نیز سریعتر برنامه ریزی شود.

مقدوری افزود: گرچه آمارمتوفیان حوادث رانندگی در استان روبه کاهش است ولی وجود این تعداد تلفات رضایت بخش نیست و جان یک نفر هم به دلیل حوادث رانندگی نباید به مخاطره بیافتد.
 
وی گفت: در ۲ سال گذشته، موافقت اصولی برای احداث ۱۵۰ مجتمع بین راهی در استان صادر شده و احداث ۲۶ مجتمع در دست اجراست.

در این جلسه همچنین طرح ایمن سازی تقاطع خیابان کاشمر با مسیر راه آهن در شهر نیشابور نیز بررسی و نظر شورای همتای نیشابور مبنی بر محدودیت زیرگذر سواره به تصویب رسید.
 
بر این اساس، زیرگذر مذکور صرفا برای تردد عابرین پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، معابر پیشنهادی این شهر برای مدیریت پارک حاشیه‌ای به تصویب شورای همتا رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.