قدس آنلاین: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی جزئیات تازه ‌ای از سرنوشت جانباز خراسانی را که به ‌دلیل تشابه چهره با اتباع افغانستانی به‌ این کشور فرستاده شده و در غربت جان سپرده، تشریح کرد.

جزئیات تازه از سرنوشت جانباز خراسانی که به اشتباه به افغانستان فرستاده شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: «قاسم رضایی» که  جزئیات تازه از سرنوشت جانباز خراسانی که به اشتباه به افغانستان فرستاده شدجانباز ۳۰ درصد اعصاب و روان و اهل یکی از روستاهای فریمان بود، تیر ماه پارسال همراه با خانواده و تعدادی از فامیل به ‌تهران سفر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معصومی با بیان اینکه این شهید با خانواده و فامیل خود در پارک افسریه تهران یک شب را اطراق می‌  کند؛ اظهار داشت: وی از ساعت ۲ نیمه شب از خانوده خود جدا می ‌شود و خانواده وی وقتی این جانباز را در منطقه پیدا نمی ‌کنند، به‌ کلانتری مراجعه کرده و اعلام می‌کنند که وی گمشده است.

معصومی اضافه کرد: رضایی ۲ ماه بعد یعنی در شهریور پارسال توسط نیروی انتظامی به‌ علت نداشتن هیچ گونه مدرک هویتی و  تشابه چهره‌اش با اتباع افغانستان دستگیر می‌شود.

وی با اشاره به ‌اینکه بعد از مدتی رضایی به ‌یکی از مناطق مرزی و اردوگاهی فرستاده می‌شود؛ گفت:  بر اساس شواهد این جانباز سپس به افغانستان فرستاده می شود و در آنجا به علت کمبود آب و غذا فوت می‌کند و به همراه ۵۰ نفر دیگر که آنها هم مجهول الهویه بودند در قبرستانی در یکی از روستاهای ولایت نیمروز دفن می‌شود.

مسؤول اداره بنیاد شهید منطقه ۲ مشهد هم در این باره گفت: این جانباز در طول مدت دستگیری تا فرستاده شدن به افغانستان هیچ صحبتی درباره ایرانی بودن خود نکرده است و هیچگونه مدارک هویتی ایرانی نیز به همراه نداشته است.

ملکی ادامه داد: خانواده «قاسم رضایی» از مسؤولان درخواست شناسایی و ارسال پیکر این شهید به‌ ایران را دارند و اداره کل بنیاد شهید خراسان رضوی نیز از طریق دستگاه‌های مختلف همچون وزارت خارجه، نیروی انتظامی و اداره کل امور اتباع استان در تلاش است تا خواسته این خانواده را عملی کند.

لوطی‌زاده همسر این جانباز نیز با بیان این که مسئوولان بنیاد شهید مدارکی را برای پیگیری از او دریافت کرده‌اند از مسؤولان تقاضا کرده است پیکر شوهرش را بازگردانند.

قاسم رضایی متولد سال ۴۶  و اهل فریمان بود که در دوران دفاع مقدس به درجه جانبازی از ناحیه اعصاب و روان نائل شد و با این که تمایلی نداشت از خدمات بنیاد شهید استفاده کند اما براثر وخامت حالش پرونده جانبازی ۳۰ درصد برای وی تشکیل و پس از آن شامل بیمه از کار افتادگی شد.

این جانباز که سال ۶۸ ازدواج کرده و ساکن منطقه گلشهر مشهد بوده است، ۶ فرزند دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.