قدس آنلاین-سرپرست فرمانداری جغتای گفت: پروژه محورجغتای_منیدر_تهران_ مشهد ۱۷سال در حال اقدام است.

۱۵ میلیارد تومان برای تکمیل طرح محور جغتای ـ منیدر اختصاص یافت

مرتضی محبی فر  در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین در جغتای، با اشاره به اینکه پروژه محور منیدر به جغتای نیاز به سرمایه سنگینی دارد اظهار داشت: این پروژه ۱۷سال است که شروع شده و بسیار زمان بر و فرسایشی است.
وی در ادامه افزود: حدود۴کیلومتر از این محور زیرسازی شده و آماده آسفالت است و ۱۵کیلومتر دیگر که مسیری کوهستانی است نیازمند مساعدت و نگاه ویژه وزیر راه و شهرسازی است.
وی با یادآوری اینکه روستای منیدر ۱۴شهیدتقدیم انقلاب کرده است خاطرنشان کرد: با وجود اینکه ۴۰سال از انقلاب می گذرد وجهه مناسبی ندارد که مردم این روستا از جاده مناسب برخوردار نباشند و در زمستان این مسیر صعب العبور است.
محبی فر با بیان اینکه با بازگشایی این مسیر، مردم روستای منیدر منظور از راه امن برخوردار خواهند شد، تصریح کرد: با اجرای این پروژه حدود ۱۲۰کیلومتر کاهش مسافت برای دسترسی مسافران شهرهای شمالی و از جمله جغتای به استان های مرکزی به ویژه تهران می شود، که در کاهش تصادفات، ترافیک و مصرف سوخت تاثیر بسزایی دارد.
این مسوول تشریح کرد: این محور مسیر خوش آب و هوا وییلاقی است و امکان ایجاد اشتغال در زمینه گردشگری را به وجود می آورد.
وی بااشاره به  اینکه مسیر جغتای به برغمد حدود ۴۹کیلومتر است اظهار داشت: ۱۸کیلومتر از این مسیر در حوزه شهرستان جغتای است که خوشبختانه تعریض شده و از امنیت برخوردار است.
سرپرست فرمانداری جغتای در ادامه اذعان کرد: حدود ۳۱کیلومتر از این مسیر در حوزه شهرستان جوین است که تقریبا ۱۰کیلومتر تعریض شده و ۵کیلومتر دیگر زیرسازی شده است.
محبی گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به سبزوار ۱۵میلیاردتومان اعتبار برای پروژه مسیر جغتای به منیدر و جغتای به برغمد اختصاص یافته است که بخشی از این اعتبار هزینه شده است.

وی افزود: در سفر وزیر راه شهر سازی با اختصاص ۱۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای تکمیل طرح محور مواصلاتی جغتای ـ منیدر موافقت شد.

وی تصریح کرد: با اجرای این محور مسیر ارتباطی جغتای با محور بین‌المللی تهران ـ مشهد میسر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.