شهروندان فلسطینی برای برگزاری یک راهپیمایی بازگشت دیگر آماده می‌شوند تا بار دیگر بر حق خود در بازگشت به فلسطین و مخالفت با معامله قرن و وطن جایگزین تاکید کنند.

آمادگی مردم غزه برای راهپیمایی بازگشت؛ یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، ساکنان غزه برای برگزاری راهپیمایی "جمعه انقلابیون به خاطر قدس و الأقصی" در چارچوب راهپیمایی بازگشت که از سی‌ام مارس گذشته (۱۰ فروردین) آغاز شده، آماده می‌شوند.

کمیته ملی راهپیمایی بازگشت از ساکنان نوار غزه خواسته است که خود را به چادرهای بازگشت در شرق نوار غزه رسانده و در راهپیمایی امروز مشارکت پرشوری داشته باشند.   

این کمیته بر صلح‌آمیز بودن راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهداف مورد نظر که همان حمایت از حقوق ملت فلسطین در بازگشت به سرزمینشان، شکستن محاصره ظالمانه نوار غزه، مخالفت با معامله قرن و وطن جایگزین است، تاکید کرد.

بر اساس اعلام کمیته ملی راهپیمایی بازگشت، راهپیمایی‌های امروز رأس ساعت ۳ عصر به وقت فلسطین آغاز می‌شود و تا ساعت ۷:۳۰ ادامه خواهد یافت.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

یورش گسترده صهیونیست‌ها به کرانه باختری

شهرک‌نشینان صهیونیست در ساعات پایانی پنجشنبه شب گذشته به صورت گسترده به جنوب نابلس در کرانه باختری یورش برده و ۴۰ دستگاه اتومبیل متعلق به شهروندان فلسطینی و یک دستگاه بولدوزر را به آتش کشیدند.

شهرک‌نشینان صهیونیست همچنین هنگام عبور خودروهای شهروندان فلسطینی در جاده نابلس به قلقلیه با سنگ به سمت این خودروها حمله کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی بعد از کامل شدن تحقیقات خود درباره کشته شدن یک شهرک‌نشین که شب گذشته اتفاق افتاد، اعلام کرد که وی در نتیجه یک سانحه رانندگی طبیعی کشته شده است.

این در حالی است که رسانه‌های صهیونیستی شب گذشته از هلاکت یک شهرک‌نشین در پی زیر گرفته شدن با خودروی یک شهروند فلسطینی خبر دادند.

پیشنهاد مصر به حماس برای مذاکره غیرمستقیم با اسرائیل

شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد که مصر به هیئت جنبش حماس در قاهره پیشنهاد انجام مذاکرات تقریبا غیرمستقیم با اسرائیل درباره تبادل اسرا را داده است.

این رسانه صهیونیست به نقل از گزارش‌های عربی افزود: مصر به هیئت جنبش حماس اعلام کرده که یک هیئت امنیتی اسرائیلی طی روزهای آینده برای آغاز این مذاکرات در قاهره حاضر خواهد شد.

بر اساس اعلام این رسانه صهیونیستی دیدارهای مستقیم بین هیئت اسرائیلی و مصر صورت نخواهد گرفت و سازمان اطلاعات مصر انتقال پیام‌های متقابل بین دو طرف را بر عهده دارد.

این ادعاها در حالی مطرح شده است که برخی اخبار از حصول پیشرفت در زمینه توافق بر سر آتش‌بس بین گروه‌های فلسطینی در غزه و رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

این در حالی است که عباس کامل رئیس سازمان امنیت مصر روز چهارشنبه در تل‌آویو با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق آتش‌بس در غزه گفت‌وگو کرده است.

۶ بند توافق آتش‌بس به روایت رسانه صهیونیست

روزنامه صهیونیستی هاآرتص روز پنجشنبه از ۶ بند اصلی توافق آتش‌بس در نوار غزه بین حماس و اسرائیل پرده برداشت که این بندها به صورت تدریجی و به شرط حفظ آتش‌بس اجرا خواهد شد. این بندها عبارتند از: بازگشایی گذرگاه‌ها و توسعه مساحت صیادی، کمک‌های پزشکی و انسان دوستانه، تبادل اسرا و مفقودان، ترمیم زیرساخت‌های نوار غزه از طریق تامین بودجه از خارج و مذاکرات درباره بندر و فرودگاه غزه.

در همین راستا یک منبع امنیتی مصری عصر پنج‌شنبه پیش‌بینی کرد که توافق آتش‌بس در نوار غزه هفته آینده اعلام خواهد شد.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت که این آتش‌بس یک ساله است و سپس برای ۴ سال دیگر تمدید خواهد شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.