قدس آنلاین:گروهی از زائران آذربایجانی برای شرکت در مراسم عرفه مورد بدرقه خادمان حرم رضوی قرار گرفتند.

بدرقه ۸۰۰ زائر آذربایجانی برای شرکت در مراسم عرفه

به گزارش آستان نیوز، در آستانه روز عرفه حرم مطهر رضوی میزبان کاروانی متشکل از ۸۰۰ زائر آذربایجانی است که از مشهدالرضا(ع) عازم کربلای معلی هستند که به همین مناسبت در آیینی معنوی با حضور مسئولان این آستان مقدس مورد بدرقه قرار گرفتند.
در این مراسم که عصر امروز به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر رضوی برپا شد، شاهین حسنلی؛ امام جمعه شهر باکو آذربایجان عنوان کرد: در احادیث از امامان معصوم(ع) روایت شده هر کس روز عرفه به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند او را با ایمان محکم همراه با اطمینان باز می‌گرداند.
وی اظهار کرد: از فرصت همجواری با امام رئوف برای طهارت نفس استفاده کنید زیرا نورانیت این مکان مقدس انسان را از گناه و ناپاکی دور می‌کند و طهارت می‌بخشد.
روحانی کشور آذربایجان با بیان اینکه قبل از زیارت آمادگی روحی و معنوی در خود ایجاد کنید، افزود: یکی از  راه‌های ایجاد این آمادگی، آگاهی از آثار و برکات دنیوی و اخروی زیارت است که خدوند به زائر امام حسین(ع) عطا می‌کند.
حسنلی تاکید کرد: شیعه، مسلمان روشن ضمیری است که نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بتواند هر چه بیشتر، در راهی گام بگذارد که رهبران و پیشروان مکتب از او خواسته‌اند.
گفتنی است، در پایان این مراسم از سوی مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی هدایای متبرکی همچون پرچم حضرت رضا علیه السلام به همراه قرآن و هدایای فرهنگی به این زائران اهدا شد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.