رئیس مجلس شورای اسلامی و وزرای کابینه دوازدهم، درگذشت عزت الله انتظامی را در پیام هایی جداگانه تسلیت گفتند.

مردم جز ادب و وقار از «انتظامی» ندیدند

به گزارش خبرنگار هنری قدس آنلاین، علاوه بر هنرمندان رشته های مختلف هنری، چهره های سیاسی نیز درگذشت عزت الله انتظامی را با انتشار پیام‌هایی تسلیت گفتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی از جمله چهره هایی بود که به این مناسبت پیامی منتشر کرد. متن پیام علی لاریجانی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و اناالیه راجعون

درگذشت هنرمند توانا و بازیگر پیشکسوت کشور آقای عزت الله انتظامی موجب تأسف گردید. ایشان طی سالها فعالیت در عرصه بازیگری، نقش آفرینی‌ها و آثار ماندگاری از خود برجای گذاشتند و از سرآمدان این حرفه قلمداد می شدند و به دلیل دارا بودن اخلاق و منش شایسته، همواره مورد احترام‌ همگان‌ بود.

هنرمندی ایشان در طرازی ممتاز و الگویی برای تلاش و دستیابی به موفقیت در عرصه هنر بود. اینجانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف ایران، بویژه جامعه هنری و فرهنگی و خانواده محترم ایشان، برای مرحوم عزت الله انتظامی رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند مسألت می‌کنم.

علی لاریجانی؛ رییس مجلس شورای اسلامی»

پیام های وزیران 

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز  در پیامی درگذشت این هنرمند را تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت، "آقای بازیگر" مرحوم عزت الله انتظامی موجب تأثر و تأسف عمیق شد. این هنرمند فرهیخته و مردمی، قریب به هفت دهه از عمر پرثمر خویش را وقف ایفای نقش‌های گوناگون و متنوع در عرصه تئاتر و سینمای ایران نمود و  با خلق خاطراتی به یادماندنی در ذهن همه ایرانیان هنردوست، چهره ماندگار هنر این سامان شد.

مردمی که با خنده‌های او شاد شدند و با اشک‌های او گریستند از عزت الله انتظامی جز ادب، وقار و احترام ندیدند و هنرمندانی که در این عرصه همنفسی با او را تجربه کردند، همواره به نیکی و بزرگی از عزت سینمای ایران یاد می‌کنند. بی تردید فقدان این بزرگ‌مرد ضایعه‌ای برای هنر معاصر ایران خواهد بود.

اینجانب فقدان این هنرمند مردمی را به عموم هموطنان، اصحاب  فرهنگ و هنر و اهالی تئاتر و سینما، بویژه خانواده آن مرحوم و فرزندان برومند و هنرمند وی صمیمانه تسلیت گفته و از درگاه ایزد متعال رحمت واسعه و علو درجات برای آن عزیز از دست رفته آرزومندم.»

محمد جواد ظریف وزیر خارجه نیز در این خصوص پیامی صادر کرد. در این پیام آمده است: «خبر درگذشت هنرمند پیشکسوت و محبوب مرحوم استاد عزت الله انتظامی موجب تأثر گردید. این ضایعه بزرگ را به خانواده آن مرحوم، جامعه هنری کشور و مردم شریف و هنر پرور ایران تسلیت گفته، رحمت الهی برای آن فرهیخته ارجمند که عمری را در راه هنر متعهد، فاخر و مردمی سپری کرد از خداوند بزرگ مسألت می نمایم.

محمد جواد ظریف؛ وزیر امور خارجه»

همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در پیامی، درگذشت بازیگر سینما و تلویزیون عزت الله انتطامی را تسلیت گفت. در پیام تسلیت دکتر سید حسن هاشمی، آمده است: آقای بازیگر هم به دیار باقی شتافت. این رسم جهان است؛ یک روز می‌آییم و یک روز می‌رویم. خوش بر احوال آنان که با عزت زندگی می‌کنند و با عزت می‌روند.
درگذشت فقید سعید عزت‌الله انتظامی را به خانواده محترمش، به‌ویژه هنرمند گرانقدر جناب آقای مجید انتظامی و دوستان و دوستداران آن زنده یاد تسلیت عرض می‌کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز در بوشهر و در جلسه شورای اداری شهرستان گناوه خبر درگذشت عزت سینمای ایران، استاد عزت‌الله انتظامی را شنیدم. ناخودآگاه فکرم به پرواز در آمد. رفتم به دنیای درون مشدحسن در فیلم گاو، به داستان هزار دستان اندیشیدم، ناصرالدین شاه اکتور سینمایی، کمال‌الملک، حاجی واشنگتون، شیر سنگی، کشتی آنجلیا، روسری آبی، روز واقعه، گاو خونی، اجاره نشین‌ها و جاده ابریشم آبی را به یاد آوردم. به فیلم‌های کارگردان مؤلف، علی حاتمی که چند روز پیش سالگرد تولدش بود و با بازی بی نظیر عزت‌الله شکل می گرفت اندیشیدم.
محمدجواد آذری جهرمی افزود: بعضی افراد آنقدر به حرفه خویش با عشق می‌نگرند که میان زندگی و حرفه شان نمی توان تفکیکی قائل شد. آقای بازیگر از تبار آنان بود که زندگی را زیبا بازی و کام مردم ایران را بارها شاد کرد. به احترام این مرد بزرگ می‌ایستم و به روزی می‌اندیشم که به فرهنگ کار و تلاش در کشورمان از منظری که آقای بازیگر می‌دید و می‌اندیشید نگاه کنیم.هر که در هر کار با عشق یار / کار او باقی است اندر روزگار
روحش شاد و یادش گرامی باد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.