قدس انلاین: نمایشگاه هنر مفهومی "بچه‌های آسمان" که به حمله رژیم سعودی به اتوبوس حامل کودکان یمنی پرداخته است، با حضور جمعی از کودکان و نوجوان و دیگر اقشار مردم افتتاح شد.

نمایشگاه هنر مفهومی "بچه‌های آسمان" در مشهد کلید خورد

در ابتدای این مراسم میثم مرادی بیناباج، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با تشریح این جنایت برای کودکان و نوجوانان بازدیدکننده اظهار داشت: بچه‌هایی که در این جنایت به شهادت رسیده‌اند، سن و سالی همچون شما داشتند. آنها از یک اردو برمی‌گشتند که در پی توقف برای یک استراحت کوتاه مورد هجوم جنگنده سعودی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

وی افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی شما کودکان و نوجوانان را به این نمایشگاه دعوت کرده است تا ضمن آشنایی با جنایت‌های رژیم سعودی علیه مردم و کودکان مظلوم یمن، هر کدام نامه‌ای نوشته و یا نقاشی را ترسیم کنید تا ما به نمایندگی از شما به دست سازمان یونیسف که در حقیقت باید حامی کودکان و علی‌الخصوص کودکان در مناطق جنگ‌زده باشد، برسانیم. شما نیز دوستانتان را برای حضور در این نمایشگاه دعوت کنید.

امیر خالقی؛ گرافیست و مدیرکل حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی از بازدیدکنندگان این نمایشگاه بود. خالقی این نمایشگاه را فعالیتی بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم. این نمایشگاه فرصت خوبی برای به نمایش گذاشتن جنایت‌های رژیم سعودی است. باید با اطلاع‌رسانی خوب عموم مردم را برای بازدید از این نمایشگاه ترغیب نماییم.

سلطان‌آبادی دیگر هنرمندی بود که ازاین نمایشگاه بازدید کرد. سلطان‌آبادی که متن‌نوشته‌های این نمایشگاه را به رشته تحریر در آورده بود گفت: کار بسیار دشواری بود. دیدن تصاویر این جنایت بسیار دردآور بود، اصلا حال خوبی نداشتم و این حس و حال را هنوز دارم. تلاش کردم متن‌نوشته‌ها را با تاسی از آیات قرآن و روایات بنویسم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی؛ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی از جمله میهمانان افتاحییه این نمایشگاه بود. سردار نجاتی گفت: نمایشگاه منحصر به فردی است و باید از حوزه هنری خراسان رضوی به خاطر برگزاری آن و اهتمامش در پرداختن به موضوعی که دیگران به آن نپرداخته‌اند تقدیر کرد. کودکان قلب‌های پاکی دارند و هنوز درگیر دلبستگی‌های دنیا نشده‌اند. برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی و دعوت از کودکان و نوجوانان موجب خط‌دهی به ایشان برای انتخاب مسیر آینده زندگی‌شان می‌شود. در دنیای امروز که تلاش می‌شود از سنین کم کودکان نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت باشند، چنین اقدماتی بسیار ارزشمند است.

ابراهیم ملکی‌پور، مهدی عبدالله‌نژاد و سحر میرزازاده از جمله نوجوانانی بودند که از این نمایشگاه بازدید کردند. ابراهیم این جنایت را غیرقابل توصیف بیان کرد و گفت: عاملان این جنایت عده‌ای وحشی هستند. مهدی نیز گفت: باید کسانی که چنین جنایتی مرتکب شدند، به سزای جنایتشان برسند. سحر نیز که در حال نقاشی بود گفت: همان‌گونه که در نقاشی من می‌بینید رژیم سعودی با بمب‌های آمریکایی بچه‌های یمنی را به شهادت رساند.

گفتنی است این نمایشگاه از 25 تا 29 مردادماه، از ساعت 9 تا 12 و 17 تا 20 در نگارخانه اشراق، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.