قدس انلاین : رییس هیات کشتی خراسان رضوی از شرایط مطلوب زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری جام‌جهانی کشتی ۲۰۱۹ در مشهد خبرداد.

زیرساخت‌های برگزاری جام‌جهانی کشتی در مشهد، وضعیت مطلوبی دارد
مسعود ریاضی ، در خصوص عملکرد کشتی‌گیران خراسانی در تیم‌ملی کشتی ایران اظهار کرد: نتایجی که در کشتی گرفتیم در حد بضاعت کشتی خراسان و رضایت‌بخش بوده‌است. در حال حاضر چند کشتی‌گیرخراسانی به تیم‌ملی دعوت شده‌اند، در حالیکه پیش از این، چنین اتفاقی مدت‌ها بود که برای کشتی خراسان رقم نمی‌خورد.
وی افزود: مسلم نادری‌خادم یکی از کشتی‌گیران خراسانی است که در وزن ۵۵ کیلوگرم به اردوی تیم‌ملی کشتی فرنگی دعوت شده‌است. نجاتیان و متقی‌نیا نیز جزو دعوت شدگان به اردوی تیم‌ملی کشتی هستند. این آماری خوب برای کشتی خراسان است و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد. در کشتی بزرگسالان باید به‌صورت گلخانه‌ای عمل کنیم. قهرمانان شاخص خراسانی در سطح ملی انگشت‌شمار است. باید مربیان و پیشکسوتان استان دست در دست یکدیگر قرار دهند تا بتوانیم عملکرد مطلوبی داشته باشیم.
رییس هیات کشتی خراسان رضوی در رابطه با عملکرد کشتی فرنگی و آزاد خراسان در لیگ یک خاطرنشان کرد: سعی داشتیم در لیگ یک از کشتی‌گیران بومی استفاده کنیم. برای ایجاد تنوع در کشتی استان در این لیگ شرکت کردیم. تیم‌های دیگر از کشتی‌گیران غیر بومی استفاده کردند و هدفشان متفاوت از هدف ما بود. شرکت در لیگ یک به ما کمک کرد تا نقاط ضعف و قوت خودمان را بتوانیم ارزیابی کنیم و کشتی‌گیران شاخص را شناسایی کنیم. در مجموع از عملکرد کشتی خراسان رضی هستم. به‌خصوص که کشتی فرنگی خراسان رضوی به لیگ‌برتر کشور راه یافت.
ریاضی افزود: مسابقات لیگ‌برتر به زودی آغاز خواهدشد. در نظر داریم در لیگ‌برتر نیز از کشتی‌گیران بومی استفاده کنیم. هدفمان از شرکت در لیگ‌برتر شناسایی کشتی‌گیران شاخص، ایجاد شور و هیجان در کشتی‌گیران خراسانی و جذب تماشگر است. اگر از کشتی‌گیر غیربومی استفاده کنیم، برای افزایش جذابیت مسابقات و جذب تماشگران به سالن‌های کشتی است.
وی در رابطه با زیرساخت‌های لازم ایجاده شده در خصوص جام‌جهانی کشتی به میزبانی مشهد خاطرنشان کرد: سال جاری دو مسابقه بین‌المللی در مشهد برگزاری خواهیم‌کرد. جام‌جهانی 2019 کشتی و جام‌ بین‌المللی استاد موسوی در رده سنی نوجوانان. درخصوص جام‌جهانی ۲۰۱۹ در روزهای آتی از اتحادیه جهانی کشتی جهت نظارت زیرساخت‌های برگزاری جام‌جهانی به مشهد خواهندآمد که در این رابطه مشکلی نخواهیم داشت، زیرا وضعیت سالن مسابقات در شرایط مطلوبی قرار دارد. از لحاظ اقامت و تغذیه در ایام‌ جام‌جهانی باتوجه به پتاسیل بالای شهر مقدس مشهد در مسائل زیارتی و گردشگری مشکلی نیز نخواهیم داشت.
رییس هیات کشتی خراسان رضوی در خصوص جام‌ بین‌المللی نوجوانان ادامه‌داد: مسابقات انتخابی جام استاد موسوی برگزار شد و با شرکت دادن سه تیم از خراسان‌رضوی در این دوره از مسابقات موافقت شده‌است. مقدمات انتخابی تیم خراسان‌ رضوی را در ۲ مراحله آغاز کرده‌ایم تا زیر نظر مربیان تیم منسجمی برای این مسابقات آماده‌کنیم. این جام بین‌المللی با حضور چند کشور خارجی، تیم‌ملی نوجوانان ایران و ۳ تیم از خراسان رضوی در آبان‌ماه برگزار خواهدشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.