قدس انلاین : مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: هیچ گاه اجازه نداده و نمی‌دهیم که بقاع متبرکه پایگاه احزاب و جناح‌های سیاستمداران مختلف باشد.

اجازه نمی‌دهیم بقاع متبرکه پایگاه احزاب و جناح های سیاستمداران مختلف باشد
 حجت‌الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده شامگاه ۲۵ مردادماه در آیین تکریم و معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر که در محل بقعه متبرکه سید حمزه برگزار شد، با بیان اینکه این نظام و انقلاب سرمایه بسیار بزرگی هستند که برای آن خون‌های بسیاری ریخته شده است، عنوان کرد: برای این نظام و کشور زحمت های بسیاری کشیده شده است.
احمدزاده با اشاره به اینکه شاید هویدا قیمت یک خودکار را ده سال ثابت نگه داشت اما در تمامی جنایت‌های ساواک مشارکت داشت، تصریح کرد : کسانی که امروز از رژیم گذشته دفاع می‌کنند شکنجه های آنان را ندیده‌اند.
وی با اعلام اینکه رژیم منحوس پهلوی جنایت‌های بسیاری را در حق این ملت انجام داده است، افزود: ما شرمنده خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگرانی هستیم که تمام هستی خود را تقدیم انقلاب کردند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ هر کجا مدیریت انقلابی فعال پرتحرک داشته‌ایم کارها پیش رفته و هرکجا نیروها و مدیریت‌های بی حال، غیر انقلابی، بی تحرک و ضعیف  داشته ایم کارها یا متوقف شده و یا انحراف پیدا کرده است، ادامه داد: این مراسم به خاطر تکریم یکی از مدیریت های فعال و پر تحرک برگزار شده که طی چند سال گذشته در بقاع متبرکه کاشمر خدمات بسیاری انجام داده است.
احمدزاده با اعلام اینکه بحمدالله با کمک خیرین و از محل نذورات مردم کارهای بسیاری در بقاع متبرکه کاشمر صورت گرفته است، بیان کرد: با اقدامات انجام شده مردم اعتماد بسیاری به خادمان خود در دستگاه بقاع دارند.
وی همچنین از کاشمر به عنوان شهر بقاع متبرکه و شهید مدرس نام برد و افزود: براساس جمله معرف شهید مدرس که فرمود "سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما است" وجود ما هم باید سیاست و دیانت باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه در راستای فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب از روزی که آغاز شده سیاسی و فرهنگی بوده است، گفت: با این وجود اما اجازه نداده ایم بقاع متبرکه پایگاه احزاب و جناح‌های سیاستمداران مختلف باشد.
وی با تاکید بر اینکه بقاع متبرکه باید در خدمت ولایت و پایگاه های نشر  قرآن و عترت باشد، اظهار کرد: هرچند سیاست داشتن خوب است اما اهل سیاسی بازی نیستیم.
احمدزاده با اشاره به اینکه اکنون در دولت تدبیر و امیدی هستیم که شعار آن قانونگرایی و احترام به قانون است؛ بیان کرد: در این دولت کسی اجازه ندارد خلاف قانون حرکت کند.
وی با بیان اینکه برای تعامل با همه دستگاه‌ها قانون وضع شده است، گفت: کسی اجازه ندارد خارج از قانون به حریم موقوفات تجاوز کند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اعلام اینکه اگر تعرضی به موقوفات اتفاق بیفتد متولیان وقف وظیفه قانونی و شرعی دارند که پیگیری کنند، ادامه داد: باید زائران وقتی وارد بقاع متبرکه می شوند احساس امنیت کنند.
وی با اشاره به اینکه اکنون هیچ مشکل ناامنی و امنیتی در بقاع متبرکه نداریم، گفت: باید زیرساخت های خدمات به زائران بیش از گذشته فراهم شود.
احمدزاده با بیان اینکه اگر می‌خواهیم گردشگری زیارت برای زائران اتفاق بیفتد باید همه خدمات را به نحو مطلوبی فراهم کنیم، افزود: در فراهم شدن زیرساخت‌های لازم در بقاع متبرکه نیازمند همکاری همه مسئولان هستیم.
پرهیز مسئولان بقاع متبرکه از ورود به مسائل سیاسی
در این مراسم همچنین فرماندار کاشمر با بیان اینکه اگر مسئولان بقاع متبرکه سیاسی شوند آسیب بسیاری به مجموعه های شاخص تحت مدیریت شان وارد خواهد شد، افزود: همه باید این حساسیت را داشته باشیم که امامزادگان مراکز مقدسی برای مردم هستند.
محمدعلی نبی پور با تاکید بر اینکه نباید اماکن مقدس را آلوده به موضوعات سیاسی و سیاست زدگی کنیم، بیان کرد: بحمدالله مسئولان شهرستان نسبت به این موضوع حساسیت لازم را دارند.
وی در ادامه بر ارتباط و تعامل مدیران اوقاف با دستگاهای اجرایی شهرستان تاکید کرد و گفت: بدون شک در شهری که ۵۰ درصد املاک آن موقوفه است ادارات با چالش‌هایی روبرو خواهند بود.
فرماندار کاشمر با بیان اینکه ادرات مختلف به خصوص آموزش و پرورش به نوعی در ساخت و سازهای عمرانی با اداره اوقاف و امور خیریه باید ارتباط داشته باشند، اظهار کرد: بدون شک برای حفظ موقوفات، نیت واقف و حمایت از آنها باید بین  دستگاه‌های اجرایی و اداره اوقاف تعامل باشد.
وی با اعلام اینکه از سویی اداره اوقاف و امور خیریه کاشمر با توجه به املاک بسیاری که در شهرستان دارد باید این بستر را برای کارهای عمرانی آماده کند؛ افزود: دستگاه‌های اجرایی و مردم باید مراقب موقوفات باشند.
نبی پور با اشاره به اینکه اگر اجداد ما در بخش های مختلف موقوفاتی را داشته اند ما نباید نسبت به موقوفات بی توجه باشیم، ادامه داد: همه ما باید حامی اداره اوقاف و امور خیریه باشیم.
وی با بیان اینکه تاکنون در موضوعات قرآنی کارهای بزرگی در شهرستان کاشمر انجام شده است، گفت: در همه حوزه ها باید تلاش کنیم منافع موقوفات در راستای نیت واقف هزینه شود.
فرماندار کاشمر با اعلام اینکه نه تنها نباید اجازه داد تجاوزی به موقوفات صورت گیرد بلکه باید برای احیا شدنشان تلاش کرد، گفت: همه باید از موقوفات بهره لازم را ببریم.
وی با اشاره به اینکه اگر اداره اوقاف و امور خیریه به زائران خدمت رسانی می کند ما هم تعهد داریم که از عرصه وقف و واقفان حمایت کنیم، اظهار کرد: هرچند مقداری فرهنگ وقف ضعیف شده اما باید در راستای احیاء مجدد آن تلاش کرد تا آیندگان از آنچه امروز وقف شده بهره لازم را ببرند.
نبی پور همچنین گفت: جابجایی ها در مدیریت ها همیشه موجب ارتقا است و موجب می شود خلاقیت ها بیشتر به ملثه ظهور برسد.
در این مراسم حجت الاسلام نیساری به عنوان ریاست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشمر معرفی و از زحمات حجت الاسلام خلیلی تقدیر گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.