جوین_ فرماندار شهرستان جوین گفت: باتلاش و پیگیری نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی وشورای شهرستان جوین وزیر راه وشهرسازی روز گذشته ازمحورهای ارتباطی شهرستان جوین بازدید وضمن تایید گزارش هادستور تسریع در تکمیل محور ارتباطی جوین به خوشاب را صادر کرد.

گزارش های متعدد قدس آنلاین وزیر راه وشهرسازی را به جوین آورد

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، فرماندار شهرستان جوین در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از محورهای ارتباطی به خبر نگار ما گفت: راههای ارتباطی شهرستان جوین وضعیت مناسبی نداردو لازم بود، مسکن های بسیار قوی تزریق شود، که بازدید وزیر راه وشهرسازی از محورهای ارتباطی شهرستان های جوین، جغتای و خوشاب وتصمیمات فوری برای این محور هاخون تازه ای در رگهای ارتباطی شهرستان های فوق جاری خواهد کرد.

حسین جمشیدی خاطر نشان کرد: راههای ارتباطی موجود در سطح شهرستان جوین مربوط به دهه ۶۰ می باشد، که در آن زمان شهرستان جوینی وجود نداشت و در این مدت هیچ گونه تغییرات زیر بنایی در این شهرستان در خصوص ارتقاء راههای ارتباطی ایجاد نشده است.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب مدیریت اداری دستخوش تغییراتی شده و این شهرستان از نظر اداری مانند توپ فوتبال بین شهرستان های همجوار برای ارتقاء سطج ادارات شهرستان های سبزوار، اسفراین و جغتای دست به دست گشته و هنوز هم وضعیت مشخصی ندارد.

رئیس شورای شهرستان جوین گفت: برای روشن شدن وضعیت اداری راه و شهرسازی شهرستان جوین و ارتقاء راههای ارتباطی مکاتبات متعددی انجام شد، تا سر انجام وزیر راه و شهر سازی از نزدیک محورهای ارتباطی رامورد بازدید قرار دادو مسکن هایی تزریق کرد، ولی با این مسکن ها مشکلات شهرستان جوین حل نمی شود.

 عباس آباد عربی تصریح کرد: چرا تشکیلات اداری راه و شهرسازی شهرستان جوین هر روز شاهد تغییرات مدیریتی و تشکیلاتی است و مشکلات بزرگی برای مردم ایجاد کرده است و هر چه جلو تر می رویم ای ن مشکلات تفزایش می یابد.

وی اضافه کرد: این مشکلات طی مکاتبات و حضوری به وزیر راه و شهر سازی ابلاغ شد و ما هم منتطر تصمیمات عاجل هستیم.

وزیر راه شهر سازی در حاشیه بازدید از طرح دو بانده شدن محور ارتباطی جوین، سبزوارو اسفراین اظهارداشت: طول این جاده حدود ۱۱۰ کیلومتر است که یکی از درخواست‌های نمایندگان دو استان خراسان رضوی و خراسان شمالی دوبانده شدن این محور است.

عباس آخوندی خاطرنشان کرد: با توجه به احداث کارخانه‌های صنعتی بزرگ مانند کارخانه فولادجوین، کارخانه قند، اسید سیتریک و جمکو جوین در حاشیه این جاده و تردد روزانه حدود ۳۰۰ دستگاه کامیون حامل مواد معدنی در کنار تردد سایر وسایل نقلیه حجم بار ترافیکی زیادی را ایجاد کرده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: دو بانده شدن این محور در کاهش بار ترافیکی و تصادفات جاده‌ای تاثیر به سزایی دارد، در حال حاضر طرح در مرحله مطالعات قرار دارد، اجرای این طرح نیاز به اعتبارات ویژه‌ای دارد، که با توجه به نیازهای منطقه در اولویت اجرا قرار خواهد گرفت، این طرح در جدول ۲۰ قرار گرفته و امیدواریم با اختصاص اعتبارات ویژه پروژه وارد فاز اجرایی شود.

آخوندی با اشاره به جاده ارتباطی شهرستان جوین(رحمت‌آباد و قلعه نو شفیع آباد) گفت: طول این جاده ۲۳ کیلومتر است که ۱۷ کیلومتر آن زیر سازی و  مابقی در انتظار اختصاص اعتبارات است، با تکمیل این طرح ضمن کاهش بار ترافیکی، ارتباط بین دو شهر خوشاب و جوین نیز فراهم می‌شود، همچنین زمان تردد مسافران این دو شهرستان نیز به مرکز استان حدود ۷۰ کیلومتر کاهش خواهد یافت، از طرفی ارتباط شهرستان های خوشاب، جوین، جغتای، گرمه و جاجرم به جاده اصلی شمال متصل خواهد شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شهروندان دو شهرستان جوین و خوشاب برای رسیدن به این دو شهرستان از جاده سبزوار ـ اسفراین و سبزوار ـ خوشاب تردد می‌کنند. اجرای این طرح در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و امیدواریم با توجه به وضعیت اعتبارات پروژه به زودی اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای جاده های ارتباطی یکی ازمحورها(منیدر) در این شهرستان ها از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته، که با اجرای این طرح دسترسی مسافران از شهرهای شمالی کشور به جاده اصلی تهران - مشهد فراهم شده و راه دسترسی آنان به این جاده ۹۰ کیلومتر کمتر می شودو کاهش بار ترافیکی در سایر محورها خواهد شد.

آخوندی افزود: تاکنون عملیات اجرایی چهار کیلومتر از این جاده انجام شده و ۱۱ کیلومتر دیگر در دست اجراست.

وی با اشاره به تعریض و بهسازی جاده جوین، جغتای، برغمد به مشهد اظهار داشت: تعریض هفت کیلومتر این جاده انجام شده و حدود ۱۸ کیلومتر آن نیز در مرحله بهسازی قرار دارد.

۵۰۰ میلیارد ریال به دو بانده شدن جاده جوین- سبزوار - اسفراین اختصاص یافت

وزیر راه و شهرسازی گفت: ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری به خراسان رضوی برای ۲ بانده شدن جادهجوین- سبزوار - اسفراین اختصاص یافت.

آخوندی اضافه کرد: با راه اندازی کارخانه فولاد شهرستان جوین در سالجاری و همچنین کارخانه جمکو و واحدهای صنعتی بزرگ دیگر در شهرستان جوین، ترافیک این جاده افزایش یافته که ۲ بانده شدن آن در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طول جاده جوین، سبزوارو اسفراین ۱۱۰ کیلومتر است اظهار داشت: ۲ بانده شدن این جاده در مرحله نخست از مسیر سبزوار به طول ۲۵ کیلومتر اجرا می شود، که مناقصه برای تعیین پیمانکار به زودی انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.