رئیس هیأت ورزش بیماران خاص استان البرز با اشاره به کسب یک مدال طلا در مسابقات کشوری در تیرماه توسط ورزشکاران این استان گفت: تیم منتخب بیماران تالاسمی خود را مهیای مسابقات کشوری در آبان ماه می‌کند.

منتخب بیماران خاص البرز به مسابقات کشوری می‌روند

رضا رودگر در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: تعداد ورزشکاران تحت پوشش و سازمان یافته بیماران خاص در این استان بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر از ۶ گروه تالاسمی، هموفیلی، دیابت، دیالیز، ام اس و پیوند اعضا می باشد.

وی در ادامه افزود : تعداد این بیماران خیلی زیاد است اما به دلیل فعالیت نداشتن این هیأت در سال های قبل برای آنها خیلی شناخته شده نیست با این حال در طول ۲سال  گذشته توانسته ایم با سازمان دهی در مسابقات و جشنواره های استان البرز شرکت کنیم وبر تعداد آنها بیفزاییم.

رودگر با بیان اینکه طی ۲ سال متوالی بخش بانوان هموفیلی استان البرز مقام دوم و سوم تیمی کشور را کسب کرده است گفت: سال گذشته در ارزیابی استان ها، البرز توانست رتبه ۵ برترین هیئت ها را کسب کند.

وی تصریح کرد: با توجه به آماری که در دست داریم بیشترین ورزشکاران در بیماران خانم مختص به ام اس و در آقایان تالاسمی است.

رئیس هیئت بیماران خاص البرز با اشاره به اینکه نبود سالن اختصاصی برای این بیماران مهمترین چالشی است که با آن روبه‌رو هستیم گفت : به دلیل این کمبود مجبوریم ورزشکاران را به هیئت هایی که رشته های تحت پوشش ما را دارند ارجاع دهیم و همین امر کار ما را دشوار ترمی‌کند.

وی در پایان با اشاره به برنامه های آینده هیأت استان گفت: با نمایندگان کرج در مجلس شورای اسلامیمذاکراتی را داشته‌ایم تا امکاناتی را در اختیار ما قرار دهند و با ۵۰۰ خیر هم مذاکره کردیم تا بتوانند یک مجموعه کامل را پوشش دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.