قدس آنلاین: محمدرضا رئیسی، مدیرعامل شرکت عمران آستان قدس رضوی به صورت رسمی آمادگی آستان قدس برای ورود به پروژه ریلی چابهار به سرخس را اعلام کرد و اظهار داشت در دو سال گذشته بارها درخواست خود برای مشارکت در این پروژه راهبرداری را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌ایم.

اعلام آمادگی رسمی آستان قدس رضوی برای ورود به پروژه ریلی چابهار به سرخس

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا رئیسی، مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی در گفتگو با رادیو اقتصاد درخصوص مشارکت آستان قدس در پروژه اتصال ریلی چابهار به سرخس گفت: راه آهن چابهار به سرخس بزرگترین و مهمترین زیرساختی است که توسعه، آبادانی و امنیت در شرق کشور را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل این کریدور ریلی به دلیل نقش ترانزیتی که دارد محصولات تولیدی آسیای میانه به آب‌های آزاد و بالعکس جابه‌جا خواهند شد.

مدیرعامل شرکت عمران آستان قدس رضوی پیرامون اهمیت محور ریلی چابهار به سرخس گفت: به اعتقاد بنده راه آهن چابهار به سرخس بسیار با اهمیت‌تر از راه آهن گرگان مشهد است و بنده همین جا نظر خودم را پیرامون این موضوع اعلام می‌کنم.

وی درخصوص اقدامات انجام شده توسط آستان قدس برای مشارکت در این پروژه ملی گفت: آستان قدس رضوی نزدیک به دو سال است که با نامه‌نگاری‌ها و جلسات متعدد، آمادگی خود را برای مشارکت و تسریع در ساخت راه آهن چابهار به سرخس را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده است. درحال حاضر پروژه چابهار به زاهدان درحال اجرا است ولی زاهدان به سرخس متوقف مانده و باید فعالیت‌های عمرانی آن آغاز شود.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده شرکت عمرانی آستان قدس بارها  این موضوع را پیگیری کرده و جلسات متعددی با معاونت ریاست جمهوری و مسئولین وزارت راه داشته‌ام. روز شنبه ۲۷ مرداد هم برای تامین منابع مالی این پروژه جلسه‌ای در وزارت راه و شهرسازی خواهیم داشت.

رئیسی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار از بخش خصوصی باید فرهنگ‌سازی شود گفت: متاسفانه از جمله نقدهای وارده به دستگاه‌های اجرایی کشور این است که نحوه جذب منابع مالی غیردولتی را یاد نگرفته‌اند و همیشه وابسته به خرانه دولت بوده‌اند و فعالیت‌های عمرانی کشور را به وسیله آن انجام می‌دادند.

مدیرعامل شرکت عمران آستان قدس رضوی درخصوص تامین منابع مالی این پروژه گفت: آستان قدس آمادگی مشارکت در تامین مالی مسیر ریلی زاهدان به سرخس را دارد. این مجموعه هم از توان فنی و عمرانی لازم برخوردار است و هم سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اعتماد کامل را به آن دارند. منابع مالی این پروژه را از طریق فراهم کردن شرایطی برای مشارکت بخش خصوصی و جوینت‌های که داریم تامین خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.