قدس آنلاین-در مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی منیره حیدری از شهرستان گناباد نماینده خراسان‌ رضوی، مقام اول جشنواره را در بخش مسابقه پخت آش های ایرانی را بدست آورد.

آش گناباد، مقام نخست  پخت آش های ایرانی را کسب کرد

علیرضا شناسایی  رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گناباد امروز ۲۷ مرداد ماه دراین باره گفت :  این جشنواره از 22 تا 26 مرداد ماه در مجموعه تفریحی گاوازنگ برگزار شد و این جشنواره چهار بخش داشت و در بخش پخت و فروش آش‌های ملی و محلی، 22 استان در قالب 44 گروه از اقصی نقاط کشور با یکدیگر رقابت کردند.

وی گفت: در بخش صنایع‌دستی نیز شرکت‌کنندگان از 31 استان و منطقه آزاد قشم، در قالب بیش از 160 غرفه به ارائه کالاها و تولیدات ارزشمند خود پرداختند.

سرپرست گروه اعزامی خراسان رضوی گفت:   امسال در بخش صنایع دستی گناباد با دو غرفه سفال مند و نمد گناباد به عرضه تولیدات صنایع دستی خود  پرداخت .

  شناسایی گفت: سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی امسال با حضور همه استان ها برگزار گردید و احیای سفره‌های ایرانی، از مهم‌ترین رویکردهای آن بود.  در واقع امسال دستپخت منیره حیدری مقام اول را کسب کرد و رباب محمدی از استان زنجان، مقام دوم را از آن خود کرد .  همچنین خانم‌ها بتول نقی‌زاده از خراسان‌جنوبی و فریبا صمصامی از استان زنجان به صورت مشترک مقام‌های سوم را کسب کردند .

وی تصریح کرد:  هم چنین شهرستان گناباد در اولین دوره این جشنواره نیز به نمایندگی از استان خراسان رضوی در این رویداد شرکت نمود و  آش جوشپره گناباد به عنوان برترین آش ایرانی انتخاب شد و در دومین حضور   خانم منیره حیدری آشپز گنابادی  از سفره خانه سنتی شریعت  در قالب گروه اعزامی آقایان علیرضا شناسایی، ابوالحسن دلشاد و خانم  کیفی  مقام اول را از آن خود کرد.

علاوه بر این، غرفه ملیله‌سازی کاظم نوری به‌عنوان غرفه برتر صنایع‌دستی سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی انتخاب شد و غرفه‌های احجام چوبی البرز (حمید فرجی) و پته‌دوزی کرمان (نجمه سالاری) به عنوان غرفه‌های برتر صنایع‌دستی انتخاب شدند .

در ادامه نیز غرفه چاقوسازی از نی‌ریز فارس (محمدجواد عطاپور) و غرفه صنایع‌چوبی از کرمانشاه (محمدرسول عبدالمحمدی) به عنوان غرفه‌های خلاق برگزیده شدند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.