قدس انلاین : معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: برنامه های متعددی به مناسبت فرا رسیدن روز شهادت امام باقر(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

برگزاری برنامه های ایام شهادت امام باقر(ع) در حرم رضوی

حجت‌الاسلام‌  سیدجلال حسینی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‎ ایام شهادت امام باقر(ع) شنبه شب در صحن جامع رضوی برگزار می‌شود که در آن حجج‌اسلام سیدآبادی و ایلخانی سخنرانی کرده و مداحان اهل‌بیت(ع) به مرثیه‌سرایی شهادت پنجمین امام شیعیان خواهند پرداخت.

وی افزود:ویژه برنامه روز شهادت امام باقر(ع) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز یک‎شنبه در رواق امام خمینی(ره) آغاز می‌شود و در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد سخنرانی می‌کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت:  همچنین در صبح روز شهادت  برنامه عزاداری ویژه‎ای با حضور خادمان و خادم‌یاران بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد: این برنامه ساعت ۶:۴۵ صبح در باب الهادی(ع) صحن جامع رضوی برگزار خواهد شد و خادمان به صورت دسته عزاداری به سمت صحن جمهوری حرکت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ویژه برنامه عزاداری و سوگواری برای زائران عرب و اردوزبانی که از کشورهای مختلف در این ایام به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند در رواق‌ دارالرحمه و صحن غدیر برگزار می شود.

حسینی تاکید کرد: ویژه برنامه شام شهادت نیز همزمان با غروب یک‎شنبه و با اجتماع هیئت‎های مذهبی در صحن انقلاب اسلامی برگزار می‎شود که در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

وی بیان کرد: مدیحه‌ و مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت امام باقر(ع) و برپایی جلسات سخنرانی با موضوع بررسی ابعاد مختلف شخصیت این امام همام در اماکن متبرکه از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت شهادت آن حضرت در حرم مطهر رضوی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.