قدس آنلاین:مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید ارتباطات بنیاد پژوهش‌های اسلامی با دیگر مراکز علمی توسعه یابد،بر گسترش ارتباطات این مرکز با دیگر مراکز علمی تأکید کرد.

پژوهشگران بنیاد کاهش یافته اما کیفیت پژوهشی تقویت شده است/ جذب  ۱۲ نفر به عنوان هیئت علمی در پژوهشکده بنیاد

حجت‌الاسلام مرویان حسینی در دومین نشست عمومی که با حضور پژوهشگران و محققان این مرکز -که در تالار شیخ طبرسی برگزار شد-، عنوان کرد: اساس‌نامۀ جدید بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در جلسه هیئت مدیره بررسی و تصویب و برای اظهار نظر نهایی برای تولیت آستان قدس ارسال شدکه در این اساس‌نامه بنیاد توسعه کمی و کیفی قابل توجهی می‌یابد.
وی تصریح کرد: فعالیت‌های پژوهشی در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی رشد قابل توجهی داشته است و آینده درخشان و موفقیت آمیزی را نیز پیش رو داریم.
وی افزود: با توجه به تأکیدات و سفارش‌های تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر جذب افراد شایسته در این مرکز، مقرر شده است ۱۲ نفر به عنوان هیئت علمی در پژوهشکده بنیاد جذب شوند که مشغول ثبت نام این افراد هستیم و به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.
مرویان حسینی همچنین برقراری ارتباطات با دیگر مراکز علمی- فرهنگی را از دیگر تأکیدات تولیت آستان قدس رضوی در این مرکز دانست و گفت: ما به دنبال این هستیم که ارتباطاتمان را با قم، حوزه‌های علمیه، مؤسسات پژوهشی و بزرگان، نخبگان، دانشمندان و دانشگاه‌ها گسترش دهیم.
وی ادامه داد: با وجود اینکه امروز جمعیت پژوهشی بنیاد کمی کاهش یافته، اما خوشبختانه کیفیت پژوهشی تقویت شده است. بخشی از این اتفاق خوب، مرهون ارتباطات هدفمند بنیاد با دیگر مراکز مختلف است.
مرویان حسینی افزود: شاید ما در تمامی حوزه های پژوهش‌های اسلامی دانش و اطلاعات کافی نداشته باشیم از این رو بخشی از این ارتباطات باید آموزشی باشد که فعالیت در روش‌ها و مسئله‌ها، رویکردها و نقصان‌های پژوهشی از جمله این آموزش‌ها می‌تواند باشد.
وی در ادامه ارتباط با شخصیت‌ها و مراکز علمی- پژهشی را از دیگر اقدامات مهم در ارتقای سطح پژوهشی این مرکز دانست و گفت: دیدار با شخصیت‌ها و مراکز علمی آنان می‌تواند دستاورد بسیار خوبی برای ما باشد. به همین منظور بازدیدهای علمی و پژوهشی در دستور کار این مرکز قرار گرفته است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.