قدس انلاین : معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در آستانه عید سعید قربان گفت: نگهداری و عرضه دام زنده در محدوده شهر غیرقانونی است لذا با عاملان چنین اقدامی برخورد قانونی صورت می گیرد.

نگهداری و عرضه دام زنده در محدوده شهر غیرقانونی است

قاضی محمد بخشی محبی روز شنبه افزود: صیانت از سلامت مردم در کنار دستگاههای متولی از جمله دامپزشکی مسئولیت دادستانی نیز می باشد. چند سالی است که در آستانه عید قربان دستورالعملها و مجوزهایی با هدف تامین امنیت و سلامت غذایی مردم به نهادهای مرتبط داده می شود.

وی ادامه داد: امسال نیز طی مکاتبات انجام شده با شهرداری مشهد، اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، فرمانداریها و کمیسیون سلامت و امنیت غذایی استان بر ضرورت اطلاع رسانی به مردم در خصوص محلهای عرضه دام بهداشتی تحت نظارت قیمتی و سلامتی تاکید شد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: طبق آئین نامه های اجرایی و بندهای 15 و 20 ماده 55 قانون شهرداریها ماموران شهرداری ابتدا با تذکر به افرادی که اقدام به نگهداری و عرضه دام زنده در محدوده شهری کرده اند انجام وظیفه می کنند. در صورت بی توجهی متخلفان، دامها در محدوده شهر جمع آوری و به کشتارگاه منتقل می شوند ضمن اینکه پرونده تخلف با عنوان 'تهدید علیه بهداشت عمومی' تشکیل و به دادسراها ارسال می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.