سرور هادیان: آمادگی برای مدیریت بازارچه خود اشتغالی زنان سرپرست خانواده را داریم.

در بحث مسکن برای مددجویان با آستان قدس رضوی همگام هستیم

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: ما آمادگی داریم که بازارچه‌های خوداشتغالی، برای عرضه محصولات خانگی و کارگاه‌های خرد زنان سرپرست خانواده و محرومان را در مشهد به عهده بگیریم.

حبیب الله آسوده افزود: در حال حاضر متقاضیان زیادی داریم و درخواست مان از شهردار و معاونت فرهنگی این است که حتماً با عنایت‌شان از اوایل شهریور این کار آغاز شود.

وی خاطرنشان ساخت: برای شروع می‌توان در بوستان‌ها و جاهایی که شهرداری در اختیارمان قرار می‌دهد، بازارچه‌های خوداشتغالی را به صورت فصلی و در صورت امکان دائمی برگزار کنیم و برای تولید کنندگانی که می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند این را هدف و محور قرار دهیم.

• تجربه خوب همکاری‌ها

وی درباره همکاری شهرداری با کمیته امداد نیز گفت: در برگزاری نمایشگاه در ماه رمضان، شهرداری کوهسنگی را در اختیار کمیته امداد قرار داد که توانستیم بازارچه خود اشتغالی را آنجا دایر کنیم که خوشبختانه این نمایشگاه بسیار خوب برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد درباره همکاری با آستان قدس نیز تصریح کرد: در سال 96 در بحث اشتغال در تفاهمنامه‌ای سه ساله با آستان قدس، حدود 100 میلیارد تومان برای اشتغال‌زایی ایجاد شده است که این اشتغال‌ها برای افراد محرومی است که حامی ندارند.

• طرح‌های اشتغال‌زایی

حبیب الله آسوده افزود: این در حالی است که در سال اول30 درصد این طرح تحقق پیدا کرد و بیش از 1000طرح در بحث کسب و کار اجرا شد و بیش از1500فرصت شغلی براساس این طرح ایجاد شد که بقیه این طرح در سال‌های دوم و سوم اجرا می‌شود.وی در ادامه اظهار داشت: می‌توان به طرح‌های دیگری چون پاساژ شجره که در اختیار40 نفر از محرومان کمیته امداد قرار گرفت اشاره کرد. همچنین سال گذشته نیز 12 نمایشگاه عرضه محصولات در سطح استان با مشارکت بسیج سازندگی، آستان قدس و کمیته امداد برگزار شد که یکی از این نمایشگاه‌ها در باب الجواد(ع) برپا شد.

 وی از دیگر همکاری‌های کمیته امداد با آستان قدس به واگذاری یکی از زمین‌های آستان قدس در سرخس اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کارگاه هایش واگذار شده که تاکنون بیش از 12 طرح اشتغال زا اجرا شده است.درحال حاضر بیش از 50 نیروی کار در کارگاه‌های تولیدی افتتاح شده مشغول به کارند که با واگذاری زمین توسط آستان قدس مباحث وام و سرمایه گذاری را کمیته امداد متقبل شد.

• مددجوی بدون مسکن در سرخس نداریم

آسوده با اشاره به این مطلب که در بحث مسکن حرکت خوبی آغاز شده است، اعلام کرد: اولین کار ما در مسکن، یک پروژه 52 واحدی در سرخس بود که زمین آن را نیز آستان قدس اهدا و کمیته امداد شروع به ساخت آن کرده است که خوشبختانه با ساخت این پروژه در سرخس مددجوی کمیته امداد بدون مسکن نداریم.

• همکاری آستان قدس با کمیته امداد در مسکن

 وی تصریح کرد: خوشبختانه در ادامه این طرح‌ها در درگز نیز پروژه 52 واحدی مسکن ساخته و نیز واگذار شد. در جلسه‌ای که با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی داشتیم، در بحث سایر زمین هایی که آستان قدس در استان دارد،تولیت محترم موافقت کردند که مانند سرخس زمین در اختیار کمیته امداد قرار بگیرد و کمیته واحدهای مسکونی را بسازد و ما امیدواریم اگر این اتفاق بیفتد تا پایان سال در برخی از شهرستان‌های استان بتوانیم بگوییم مددجوی بدون مسکن نداریم.

• صدقه اتصال انسان با خدا

مدیر کل کمیته امداد در ادامه خاطرنشان ساخت:در بحث فرهنگ انفاق نیازهست،هنوز به صله رحم، زکات، صدقه، اثرات انفاق در اقتصاد جامعه،در همبستگی اجتماعی جامعه، در اثرات اعتماد اجتماعی و عمومی جامعه،در محبت اجتماعی جامعه و در مجموع در توسعه مادی گرا و معنوی گرای جامعه این اثرات را یادآوری کنیم.

 وی در خصوص صندوق صدقات نیز گفت: کمیته امداد با صندوق صدقات گره خورده است، تصور عمومی مردم این است که ما می‌خواهیم از مردم پول بگیریم در صورتی که صندوق صدقات یک نماد خیر و احسان عمومی در جامعه است.ما اعتقاد داریم وقتی فردی صدقه می‌اندازد احساس آرامش به فرد دست می‌دهد.باید زوایای این کار برای جامعه باز شود. صدقه اتصال بین انسان و خداوند است.

• نقش توسعه‌ای کمیته امداد

آسوده کمیته امداد را مجموعه‌ای اثرگذار در بحث توسعه دانست و توضیح داد: بحث اثرگذاری کمیته امداد در توسعه کشور قابل یادآوری است، در حال حاضر دنبال صدقه دادن به کسی نیستیم، کمیته امداد از زمانی که تأسیس شد آموزش ماهیگیری را به مدد جویان خود از همان سال 57 در دستور کار قرار داده است.

• وجوهات و هزینه‌ها

وی با اشاره به هجمه‌ای که علیه کمیته امداد در ماه رمضان شروع شد نیز توضیح داد: ما این را حمله به خیرات و نیکوکاری مردم و فقرا می‌دانیم، زیرا کمیته امداد بخشی از مردم را که در طبقات پایین قرار دارند، در حال رضایتمندی قرار داده است و می‌خواهند به آن ضربه بزنند.

 آسوده تأکید کرد: ما تاکنون حتی ریالی از کمک‌های مردمی را که در خراسان انجام شده است به خارج استان ارسال نکرده‌ایم؛ حتی یک ریال از وجوهات یک شهرستان به شهرستان دیگر هم ارسال نمی‌شود.فقط از وجوهات مشهد گاه به شهرهای محروم داخل استان کمک شده و در زکات هم می‌توانیم نقطه‌ای این موضوع را مطرح کنیم،زکات یک روستا به هیچ وجه در روستایی دیگر هزینه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.