قدس آنلاین: مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال ۱۸۰میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام به عشایر این استان پرداخت شده است.

۱۸۰میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد نبوی فرد در حاشیه بازدید از نمایشگاه ملی تخصصی کشاورزی و صنایع وابسته در سبزوار افزود: عمده تسهیلات توسط شرکت تعاونی عشایری برای تامین علوفه، خرید بره و بهسازی اماکن نگهداری دام پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: امسال ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای عشایر خراسان رضوی تخصیص یافته که تاکنون ۵۳۰ میلیارد ریال درخواست تسهیلات برای پرواربندی از سوی عشایر استان درخواست شده و ۱۸۰ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: به دلیل کاهش بارش و خشکی مراتع از ابتدای امسال ۲۱ هزار تن علوفه دامی، کنسانتره و جو برای جبران کمبود علوفه مورد نیاز دامهای عشایر این استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه پارسال ۵۳ هزار تن علوفه بین عشایر توزیع شد، گفت: تا پایان سال ۹۷نیز ۶۰ هزار تن علوفه توزیع می شود که مراحل خرید و ذخیره سازی آن انجام شده است.

نبوی اظهار داشت: امسال ۲۲ میلیارد ریال اعتبار عمرانی برای عشایر خراسان رضوی تخصیص یافته که عمده این اعتبار صرف بهسازی راههای عشایری و تامین آب شرب آنها می شود.

عشایر خراسان رضوی بیش از ۱۰ درصد دام سبک استان را در اختیار دارند و سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز، ۱۷ هزار و ۵۰۰ تن مواد لبنی، هزار و ۱۰۰ تن الیاف دامی شامل پشم، کرک و مو و ۴۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع دست بافته شامل گلیم، جاجیم، قالیچه و تابلوفرش تولید و به بازار عرضه می کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.