رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس پیشنهاد داد کمیته جذب گردشگر در سفارتخانه‌های ایران برای کم اثر کردن تحریم بر صنعت توریسم ایران تشکیل شود.

 کمیته جذب گردشگر در سفارتخانه‌های ایران تشکیل شود
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت،  جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه جذب گردشگر و صادرات صنایع دستی به داخل کشور، از جمله مواردی است که در جریان گرانی ارز به نفع ایران و گردشگران تمام می‌شود، گفت: گردشگران با قیمت دلار خارج از ایران به  کشور ما سفر می کنند و تمامی خرج های‌شان به قیمت همان دلار تمام می‌شود اما مشکلی به نام تحریم، تاثیرات عمیقی بر میزان ورود گردشگر به ایران دارد و می‌تواند فرصت گرانی ارز برای افزایش جذب توریسم را از میان برد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ایده و پشتکاری در میان نباشد تحولاتی ارزی در زمان تحریم نمی‌تواند به افزایش جذب گردشگر منجر شود، افزود: تحریم‌ها از نوع سیاسی، موبادلاتی، امنیتی، اقتصادی و... هستند، به همین دلیل گردشگر را تحت تاثیر قرار می‌دهد، درواقع اگر قیمت ارز در داخل بدون تحریم، بالا رود منجر به افزایش جذب گردشگر می‌شود اما تحریم و اثراتش این سیر را معکوس می‌کند.

وی توضیح داد: گردشگر خارجی معمولاً به کشوری سفر می‌کند که امنیت آن تأمین باشد و خطری او را تهدید نکند، درست است که ایران در خاورمیانه کشور امنی به شمار می‌آید، اما تصویری که رسانه‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی آسیایی‌ها از ایران نشان می‌دهند، کشوری بحران‌زده است که به‌زودی در آن نزاع داخلی و یا جنگی با نفوذ نیروهای خارجی اتفاق خواهد افتاد.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه در شرایط فعلی جذب گردشگر می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور را حل کند به همین دلیل نباید اجازه داد تحریم‌ها و فشارهای سیاسی منجر به کاهش آن شود، پیشنهاد داد: کمیته جذب گردشگر در سفارتخانه‌ها و وزارتخانه امورخارجه تشکیل شود و سفرا، رایزنهای فرهنگی و تجار، علاوه بر انجام وظایف خود در جهان نسبت به معرفی ایران و جذب گردشگر نیز تلاش کنند.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تلاش شامل رایزنی با مدیران آژانس‌های خارجی برای آوردن تور به ایران یا دعوت از آن‌ها برای حضور در ایران و جذب شدن به جذابه‌ها و زیبایی‌های گردشگری ایران می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.