قدس انلاین : مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: با توجه به‌نامه دادستانی چناران و پیگیری‌های رسانه‌ای کار نظارت را شروع کرده‌ایم و قرار است، حریم بستر رودخانه اخلمد بازنگری شود و اگر بر اساس این بازنگری، تصرفاتی صورت گرفته باشد، تخریب می‌شود.

رودخانه‌خواری زیر ذره‌بین ناظران/ آغاز بازنگری حریم بستر رودخانه اخلمد
محمد رضا صادقی‌فر گفت: پس از پیگیری فارس مبنی بر ارسال نامه توسط دادستانی چناران، ما پیگیری‌های لازم را انجام دادیم، ولی نامه به‌اشتباه به‌آب مشهد ارسال شده بود که ما نامه را دریافت کردیم و در راستای آن کارمان را نیز در محل شروع کرده‌ایم که امیدوارم، به‌نتیجه برسیم.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به‌نامه دادستانی چناران و پیگیری‌های رسانه کار را شروع کرده‌ایم و قرار است، حریم بستر رودخانه اخلمد بازنگری شود و اگر بر اساس این بازنگری، تصرفاتی صورت گرفته باشد، تخریب می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون، مرجع تعیین حریم و بستر وزارت نیرو بوده، ما بر همین اساس می‌توانیم بستر رودخانه را تعین کنیم و اکنون هم مطالعات آن را شروع کرده‌ایم و این کار 3 هفته زمان لازم دارد، بنابراین، پس از این زمان، چنانچه افرادی اقدام به‌تصرف کرده باشند، نسبت به‌باز پس‌گیری و رفع تصرف اقدام می‌شود.

صادقی‌فر با بیان اینکه ما گشت‌زنی هم در آنجا داریم و اخطارهایی هم تاکنون در موارد تخلف ارائه داده‌ایم؛ افزود: اخطارها هم زمان قانونی دارند که باید آن زمان‌ها رعایت شود، همچنین، گروه های گشتی ما  نیز در محل فعال هستند.

گفتنی است؛ پیش از این فارس در گزارشی نسبت به‌تجاوز باغ‌ها و املاک شخصی به‌حریم رودخانه اخلمد هشدار داده بود و رئیس شورای اسلامی روستای اخلمد نیز در گزارشی که با عنوان «رودخانه‌خواری در 93 کیلومتری مشهد» منتشر شده بود، از شخصی‌سازی حریم رودخانه اخلمد انتقاد کرده بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.