قدس انلاین : معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌رضوی گفت: ارزش ریالی‌ محموله‌های کشف شده در یک‌ماه اخیر از ۱۵ میلیارد تومان گذشته و بیشترین حجم احتکار کالا در حوزه کالاهای مصرفی مانند مواد غذایی و لوازم خانگی بوده است.

بیش از ۱۵ میلیارد تومان کالای احتکار شده در خراسان‌رضوی کشف شد

علی باخرد اظهار داشت: از اردیبهشت ماه امسال اقدامات لازم برای مبارزه با احتکار آغاز شده اما به صورت ویژه از 15 روز گذشته با تشکیل تیم مشترکی با سازمان صنعت، معدن  تجارت خراسان رضوی، پلیس آگاهی، تعزیرات حکومتی و حوزه اصناف و با حمایت قضایی حوزه دادستانی اقدامات به صورت منسجم صورت داده می‌شوند. 

وی با بیان اینکه مردم هم برای کشف کالاهای احتکار شده همکاری بسیار خوبی را با نهادهای اجرایی داشته‌اند، تصریح کرد: این روند باید ادامه داشته و تقویت شود و نیاز است مردم هر جا مشکوک می‌شوند مراتب را به اطلاع سازمان‌های ذیربط برسانند و این روند می‌تواند به تسریع کشف کالاها بسیار کمک کند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: از ابتدای فعالیت تیم مبارزه با احتکار محموله‌هایی از برنج، شکر، روغن، لوازم خانگی، لاستیک خودرو، لوازم یدکی و سایر مواردی از این دست در استان خراسان رضوی کشف شده و ما در یک ماه گذشته بیش از 30 پرونده احتکار در خراسان رضوی ثبت و به مراجع قانونی ارجاع داده شده است.

باخرد تأکید کرد: بعد از اثبات ظن احتکار با دستور قضایی تمام محصولات کشف شده در بازار رسمی با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می‌گیرد و ما نیز به دنبال این هستیم که این کالاها به سرعت وارد بازار توزیع شوند تا نتیجه مثبت خود را داشته باشد.

وی افزود: جریمه افراد محتکر از 10 تا 70 درصد ارزش کالا برای بار اول بوده و البته در صورتی که فرد به عنوان اخلالگر اقتصادی شناخته شود مجازات آن بسیار سنگین‌تر است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی‌ محموله‌های کشف شده در طول یک ماه گذشته از 15 میلیارد تومان گذشته و بیشترین حجم احتکار کالا در حوزه کالاهای مصرفی مانند مواد غذایی و لوازم خانگی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.