قدس انلاین - سعید کوشافر:اجرای یک نمایش همراه با حرکات موزون روی صحنه تئاتر درمشهد باعث تعجب حاضران درسالن اجرای تئاتر شد.

حواشی اجرای تئاتر "دریاچه قو " در مشهد/چه کسی برتئاتر نظارت میکند؟ +تصاویر

به گزارش خبرنگار ما طی روزهای اخیر نمایش دریاچه قو که برگرفته از یک رقص باله روسی است با کارگردانی رضا صابری بر روی صحنه رفت . این درحالی بود که هفته گذشته عوامل سازنده  این تئاتر که  اثر نوازنده معروف روسیه ایلیچ چایکوفسکی است گفته بود که این باله روسی را تبدیل به تئاتری ایرانی کرده اند، اما انچه برروی صحنه رخ داده و حاضران درسالن تماشا کردند درعمل همان رقص باله روسی توسط زنان ایرانی بود که فقط اندکی  لباسهای پوشیده تر پوشیده اند و بجای حرکات باله که نیازمند توانانی جسمی خاصی است بازیگران زن  این تئاتر اقدام به حرکاتی موزون و شبیه رقص روی صحنه نمایند.

بنا براین گزارش درشرایطی که انتظارمیرود مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی  و رییس جدید اداره ارشاد مشهد نظارت جدی تری براجرای تئاتر دراین شهر داشته و این نظارت راه هرگونه سواستفاده را بسته و باعث رونق بخشیدن به هنر تئاتر واقعی  درشهر مشهد شود به نظر میرسد اجازه  اجرای چنین برنامه های  راه را برای اجرای آثار هنرمندان واقعی این عرصه  هم ببندد.

بنا بر شنیده ها این تئاتر از رییس قبلی اداره ارشاد مشهد مجوز گرفته است اما باید منتظر واکنش رییس جدید اداره ارشاد و سایر مسوولان نسبت به این قبیل اجراهای مساله دار و همراه با رقص زنان درمشهد بود. در ادامه تصاویری از این رقص باله را مشاهده میکنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.