تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی انزلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با هدف حمایت و کمک به کسب و کارهای فناور منعقد شد.

سازمان منطقه آزاد انزلی از کسب و کارهای فناور حمایت می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از منطقه آزاد انزلی ،رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در آیین عقد تفاهمنامه همکاری با پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت : شرکت های دانش بنیان بویژه شرکت های دارای هدف توسعه مبادلات با کشورهای حاشیه دریای خزر می توانند از ظرفیت زیرساخت های ایجاد شده و کریدورهای بین المللی عبوری ازمنطقه آزاد انزلی بهره مند شوند.

رضا مسرور اظهار داشت: با انعقاد این تفاهمنامه همکاری های مشترک در حوزه فناوری و شکوفایی واحد های دانش بنیان افزایش پیدا می کند و شاهد اتفاقات مثبت خواهیم بود.

وی با تشریح اقدامات و طرح های توسعه ای این منطقه در سالهای اخیر افزود : بهبود فضای کسب و کار، توسعه واحد های صنعتی،رشد شاخص های اقتصادی ، صادرات و صادرات مجدد ۴۵۰ میلیون دلاری این منطقه در سال گذشته ،فعالسازی واحد های راکد صنعتی و تجاری و استقرار مرکز رشد و حمایت از واحد های فناور و دانش بنیان بخشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد انزلی در سال های اخیر به شمار می رود.

وی با اشاره به طرح های حمایتی این سازمان از شرکت های دانش بنیان و فناوریهای نوین بیان کرد: مجموعه های دارای ایده های نو و فناور به منظور تبدیل ایده به کالای تجاری و عرضه آن در بازار های داخلی و خارجی نیازمند افزایش ارتباط و همکاری با شرکت های مدیریت تجارت می باشند .

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا از فعالیت شرکت های مدیریت صادرات و مدیریت تجارت در زمینه ارائه مشاوره و تسهیل در روند تولید در بازاریابی و فروش محصولات در داخل و خارج از کشور به مجموعه های دانش بنیان حمایت می کنیم.

مسرور اظهار داشت: این سازمان فرصت معرفی و عرضه محصولات شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های تخصصی و بین المللی را در اختیار واحد های فناور مستقر در منطقه قرار می دهد.

وی یاداور شد: کمیته حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور نیز در این سازمان راه اندازی شده که در راستای حمایت از این واحد ها طرح ها و مصوبات خوبی در حال اجراست.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با بیان زمینه های همکاری مشترک با سازمان منطقه آزاد انزلی تصریح کرد:منطقه آزاد انزلی با اجرای طرح های مختلف زیرساختی ،صنعتی و اقتصادی به یک پایگاه مناسب صادراتی در شمال کشور تبدیل شده و فضا و ظرفیت مناسبی برای اجرای طرح های شرکتهای دانش بنیان سطح کشور است .

دکتر عباس زارعی اظهار داشت: نگاه توسعه ای این سازمان در حمایت ها و همکاریهای صورت گرفته با پارک های علمی و فناوری استان و کشور ملموس است .

وی با اشاره به توانمندیها و ظرفیت های پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: بخش عمده افراد از طریق آزمون وارد پارک ها می شوند و بخش دیگر نیز افراد غیر دانشگاهی می باشند که از طریق کسب و کار های نوپا وارد شده اند.

وی تصریح کرد: دانشگاه تهران جهت ایجاد کسب و کار در تمام نقاط دارای پایگاه برنامه های مشخص تدوین شده دارای چهارچوب های خاصی را اجرا می کند.

وی خاطرنشان کرد: جهت اثرگذاری نیاز به دعوت از اساتید و صنعت گران بزرگ داریم.

استفاده از ظرفیت های آزمایشگاهی، کارگاهی، تجهیزات و مشاوران تخصصی و کسب و کار به منظور کمک به صاحبان ایده و رشد و توسعه شرکت های فناور - اجرای برنامه ها و رویدادهای کارآفرینی و فناوری به صورت مشترک - حمایت از صاحبان ایده و ایجاد کسب و کارهای جدید به صورت مشترک - اولویت داشتن پارک و شرکت های مستقر آن برای انجام طرح های پژوهشی و مشاوره ای سازمان - انتخاب ایده های مناسب سرمایه گذاری و فراهم کردن زمینه های لازم برای جذب سرمایه گذاران خارجی از مفاد این تفاهمنامه است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.