استاندار اصفهان گفت: در وضعیتی که شاهد جنگ اقتصادی هستیم وزرا باید به یک استان اعتماد کنند و امیدوارم اختیارات در حوزه اشتغال، کار، ارز، تامین مواد اولیه و ... به اصفهان واگذار شود.

 بدون هیچ محدودیتی اختیارات به مدیران استان واگذار شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل استانداری اصفهان؛ محسن مهرعلیزاده در جلسه نشست بررسی وضعیت اقتصادی استان اصفهان که با حضور وزیر کشور، معاون اقتصادی وزیر و سایر اعضا برگزار گردید، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه آب، اظهارداشت: افزایش آب در حوضه آبریز سدها و طرح های مربوط به صرفه جویی در مصرف آب از جمله جمع آوری پساب ها، ارتقای سطح کیفی پساب ها، استفاده مجدد در چرخه دوم، سوم و چهارم برای کشاورزی و صنعت و غیره از جمله اقداماتی است که تاکنون صورت گرفته است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: احداث گلخانه‌ها و جایگزینی کشت کم آب بَر در شرق و شمال استان از جمله اقدامات طراحی شده برای حل مشکل کم آبی اصفهان است که این اقدامات ۶۰ هزار اشتغال در زمینه گیاهان دارویی و کشت هایی که به آب کمتری نیاز دارند، ایجاد می کند.

مهرعلیزاده با اشاره به مشکلات بانک ها اظهارداشت: سقف اختیارات مدیران پایین است و متأسفانه به هر دلیلی مثل شرایط اقتصادی، گردش پول و ... آمادگی این کار نیست و باید فکر جدیدی برای بانکها صورت بگیرد همانند فکری که در خصوص آزادسازی ارز انجام شد زیرا در جنگ اقتصادی سیستم داخلی بانک باید لباس رزم بپوشد.

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است، بیان کرد: جنگ اقتصادی، تولید ما را نشانه گرفته است و قطعاً این استان از نقاط آسیب پذیر در جنگ اقتصادی خواهد بود.

 مهرعلیزاده یادآور شد: اگر سونامی بیکاری وارد کشور شود آغاز این سونامی از اصفهان خواهد بود زیرا اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است و دامنه جنگ اقتصادی در این استان بیشتر از سایر استان‌ها خواهد بود و صاحبان صنایع و کارخانه داران بعنوان متخصصان رزم در جنگ اقتصادی باید برای مقابله با این جنگ اقتصادی، لباس رزم ویژه بپوشند.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه دولت باید به استان اعتماد کند، افزود: دولت باید اختیار وزرای مربوط به تولید، توزیع، اشتغال، کار، بانک، ارز، بیمه و مواد اولیه را به استان اصفهان واگذار کند.

مهرعلیزاده با اشاره به پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران اظهارداشت: پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران متوقف و تنها اسمی از آن باقی مانده بود اما اکنون قراردادی با چینی ها منعقد شده و برای اجرا مراحل نهایی را طی می کند.

استاندار اصفهان یادآور شد: پروژه های کلان اصفهان از جمله کنار گذر شرق، توسعه فرودگاه شهید بهشتی، سالن اجلاس و نمایشگاه بزرگ در دست اجرا هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.