معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۶۰ واقف برای سوگواری ائمه اطهار(ع) در مناسبت‌های مختلف وقف کرده‌اند.

وقف بیش از ۶۰ واقف برای سوگواری ائمه اطهار(ع)

به گزارش آستان نیوز، حجت‌الاسلام رضا دانشور ثانی درباره آن دسته از موقوفات آستان قدس رضوی که مربوط به‌برپایی مراسم سوگواری ائمه اطهار(ع) است؛ گفت: درآمد این مجموعه از موقوفات باید برای سوگواری و روضه‌خوانی در ایام مختلف سال به‌کار گرفته شود.

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی عنوان کرد: قدیمی‌ترین موقوفه در این راستا اختصاص به‌ «ابوالحسن صاحب نسق» دارد که وی در سال ۱۱۲۹ هجری قمری املاک خویش از جمله مزرعه طاحونه در اطراف مشهد وقف کرده‌ است.

وی بیان کرد: این واقف در وقف‌نامه خویش آورده که عواید موقوفه پس از کسر سایر هزینه‌ها برای تعزیه‌داری در ایام عاشورا، اربعین و نیز ماه مبارک رمضان به‌کار گرفته شود.

دانشور ثانی ادامه داد: جدیدترین موقوفه مربوط به‌ «مصطفی فاضلی مهرآبادی» است که وی در سال ۹۶ سپرده نقدی ۱۰ میلیون تومانی را در قالب وجوه وقف مشارکتی برای برپایی مراسم سوگواری حضرات معصومین(ع) وقف کرده است.

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی افزود: در مصارف این موقوفه این‌گونه آمده که بخشی از این مبلغ برای سوگواری و روضه‌خوانی در دهه اول محرم در حرم مطهر رضوی به‌کار گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.