رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار گفت: در راستای ثبت جنگلهای هیرکانی شمال کشور به عنوان میراث طبیعی جهان که با قدمت ۴۰ میلیون ساله به عنوان نمادی از فسیلهای زنده است، بخشی از جنگلهای شهرستان های رودبار، فومن و تالش در فهرست میراث طبیعی جهان قرار خواهد گرفت.

جنگلهای دامنه‌های اطراف قله درفک در مسیر ثبت سازمان یونسکو

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان ،رامین حسین زاده امروز در جلسه محیط زیست روبار گفت: در راستای اجرای طرح ثبت جهانی جنگلهای هیرکانی شمال کشور، یکی از مناطق مورد هدف در این طرح، جنگلهای دامنه‌های اطراف قله درفک که جز بکرترین و با ارزشترین جنگلهای استان گیلان است، به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت خواهد رسید.

وی افزود: در این طرح دو زون حفاظتی در نظر گرفته شده است که یک زون آن مرکزی و زون دیگر به عنوان بافر و ضربه گیر عمل خواهد کرد.

حسین زاده ادامه داد: بیشتر زون مرکزی این طرح شامل؛ جنگلهای دامنه های جنوبی و جنوب غربی قله درفک است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار تصریح کرد: بخش زیادی از جنگلهای مورد هدف در عرصه منطقه حفاظت شده سیاهرود واقع شده که به همین سبب گونه های گیاهی و جانوری این محدوده توسط کارشناسان و محیط بانان شهرستان رودبار در حال مطالعه است.

وی گفت: ثبت جهانی این جنگلها علاوه بر اینکه می‌تواند دستاوردها اکولوژیکی خوبی به دنبال داشته باشد، می تواند در بحث رونق گردشگری و جذب توریست و اکوتوریست، در شهرستان رودبار بسیار تاثیر خوبی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.