رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از آغاز اجرای طرح غربالگری سلامت محله از محله حمیدیان رشت خبر داد.

طرح غربالگری سلامت در محلات رشت آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گیلان ،شاهرخ یوسف زاده چابک ، بیان داشت: این طرح در راستای اجتماعی شدن سلامت به همت معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، نیروی انتظامی و هلال احمر به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به افتتاح اولین کانون سلامت محله سال جاری در محله حمیدیان رشت اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی گیلان با استقرار کانون سلامت محله، به ویژه در محله های کم برخوردار در نظر دارد مشارکت مردم را برای ارتقای سلامت جامعه افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار داشت: ایجاد نشاط و شور اجتماعی و فرهنگ سازی در بین مردم به ویژه جوانان برای برطرف کردن آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده از مزایای ایجاد کانون سلامت در محلات است.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی برای ارایه خدمات مردم در محلات را به چهار گروه مادر و کودک، نوجوان و جوان، میانسال و سالمند تقسیم کرده و آموزش های لازم به هر گروه را ارایه می دهد، بنابر این هدف از اجرای فعالیت کانون‌های سلامت محله تنها بیماریابی نیست بلکه علاوه بر این به آموزش مستقیم خانواده اهتمام است.

وی بهداشت محیط و تحکیم بنیاد خانواده را دو کارگروه دیگر در اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: کارگروه بهداشت محیط، محیط زیست مردم را بررسی می کند و تحکیم بنیاد خانواده نیز مسایل مختلفی دیگر از جمله طلاق و ازدواج را مورد توجه قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.