قدس انلاین : نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امام باقر (ع) یک انقلابی و انقلابگر در عرصه فرهنگی بودند.

امام باقر (ع) یک انقلابی و انقلابگر در عرصه فرهنگی بودند
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری شهادت امام باقر (ع) که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد؛ ضمن عرض تسلیت به‌این مناسبت؛ گفت: امام باقر (ع) امام پنجم ما هستند، باید به‌سیره سیاسی ایشان برای جامعه امروز توجه کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امام باقر (ع) یک انقلابی و انقلابگر در عرصه فرهنگی بودند؛ متذکر شد: این سئوال ایجاد می‌شود، چرا امام باقر (ع) انقلاب فرهنگی را به‌انقلاب سیاسی در آن زمان ترجیح دادند؟

وی با اشاره به‌اینکه ذی‌الحجه یکی از بهترین ما‌ه‌های سال است؛ بیان کرد: امام باقر(ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی در جامعه اسلامی بود.

آیت‌الله علم‌الهدی درخصوص مناسبت‌های ماه ذی‌الحجه یادآور شد: حرکت امام حسین(ع) از سرزمین منا به‌سوی کربلا، شهادت حضرت مسلم بن‌عقیل، شهادت امام محمد باقر(ع)، عید قربان و عید بابرکت غدیر از جمله مهم‌ترین مناسبت‌ها است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به شرایط ویژه بنی امیه در دوران زندگی امام باقر (ع)؛ متذکر شد: در این زمان، بنی‌امیه توان، اقتدار و اعتبار خود را از دست داده بود، علاوه بر این، مردم در انتظار حرکتی انقلابی و قیامی سیاسی بودند تا نظام اموی را ساقط کنند.

وی اضافه کرد: امام باقر(ع) انقلاب فرهنگی را در جامعه نشر و گسترش دادند، ایشان برای بیداری و آگاه‌سازی افکار مردم بسیار تلاش کردند، امام باقر(ع) فعالیت فرهنگی را بر فعالیت‌های سیاسی ترجیح دادند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امام محمد باقر(ع) با تشکیل جریان انقلاب فرهنگی با این عقیده‌های اشتباه مبارزه کرد؛ ادامه داد: ایشان به‌مردم آموخت، باید حجت خدا بر جامعه مسلط باشد تا عدالت دینی در کشور پیاده و اجرا شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در زمان زندگی امام باقر(ع)، ذهن‌های مردم آماده پذیرش ایجاد انقلاب سیاسی و تغییر رژیم را نداشت؛ یادآور شد: مردم در آن زمان، رهبری دینی و سیاسی را از یک‌دیگر جدا می‌دانستند.

وی با اشاره به‌رهبری و مدیریت جامعه اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله دینی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی؛ گفت: عناصر قدرت طلب، پس از رحلت پیامبر(ص) جدایی دین از سیاست را در حالی مطرح کردند که به نظر آنها باید برای اداره کشور، فردی در راس قرار بگیرد که قدرت بیشتری داشته باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امام باقر(ع) در مقام اصلاح فکری و اندیشه سیاسی مردم وارد شدند؛ تاکید کرد: ایشان سیاست منهای دین را براندازی کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: دستگاه‌ حکومتی بنی‌امیه برای اینکه امام باقر(ع) را به‌عرصه‌های سیاست، میدان رقابت و قدرت بکشاند و ثابت کند، مدیریت مملکت با اندیشه قرآن و عبادت رابطه‌ای ندارد، تلاش می‌کرد تا ذهن‌های مردم را به‌مسیر انحراف قبلی برگرداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.