قدس آنلاین- محمد رضایی: برای مقابله سریع و اثرگذار با محتکران و اخلالگران اقتصادی وگذر از شرایط فعلی مردم خراسان انبارهاو منازل دپوی کالا و موارد مشکوک در رابطه با انتقال و ذخیره سازی را به پلیس و نهادهای نظارتی گزارش دهندتا اقدام قانونی صورت گیرد.

 مردم انبارهای کالا را به پلیس گزارش کنند/ بهره برداری از۱۵۰۰طرح توسعه ای در خراسان رضوی/ مدیران بازنشسته برکنار خواهند شد/ورود پدیده به فرابورس

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، استاندار خراسان رضوی با اعلام این مطلب خاطرنشان کرد:با اولویت مناطق کم برخوردار و حاشیه ای شهرها در روزهای آتی (هفته دولت) هزار و ۵۵۴ طرح در سراسر خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

علیرضا رشیدیان در باره اعتبار این پروژه ها گفت: در هفته دولت یکهزار و ۵۴۴ طرح عمرانی و اقتصادی با مجموع اعتبار ۱۴ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال برای رفاه حال مردم این استان وارد فاز پایانی و بهره برداری می شوند.

***بعد از ابلاغ قانون بازنشستگان برکنار خواهند شد

وی درپاسخ به خبرنگار قدس آنلاین در باره وضعیت ادامه کار بازنشستگان در ادارات وابسته به دولت و شهرداریها افزود:ما تابع قانون هستیم اما هنوز مصوبه مجلس به مرحله نهایی و ابلاغ توسط دولت نرسیده وابعاد قانون باز نشستگان هنوز مشخص نیست ولی بعد از ابلاغ آن مدیرانی که باید برکنار شوند مشخص خواهد و برکنار خواهند شد.

به گفته  رشیدیان امسال ایام ویژه هفته دولت در ورود به آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی از دوم تا هشتم شهریور با شعار پاسخگویی، شفافیت و کارآمدی برگزار می شود.

وی که در نشستی خبری با اصحاب رسانه برای بیان عملکرد ۵ماهه استان و نیز برنامه های در دست اجرا سخن می گفت افزود: ۲۹۳ طرح از محل اعتبارات ملی به میزان چهار هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال تامین هزینه شده، ۶۵ طرح نیز از محل اعتبارات ملی استانی شده با مجموع ۳۷۸ میلیارد ریال و ۶۰۶ طرح نیز از محل اعتبارات استان به میزان یکهزار و ۱۴۳ میلیارد ریال عملیاتی گردیده است.

رشیدیان  تصریح کرد: همچنین بیشترین طرح های این هفته با تاکید بر تولید ملی و تامین اولویتهای راهبردی با سه هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت با سه هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال، اداره کل ارتباطات و زیرساخت با هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال و راه و شهرسازی با یکهزار و ۷۰۶ میلیارد ریال  محاسبه شده است.

به گفته مقام عالی دولت در استان از نظر اعتباری شهرستان مشهد با سه هزار و ۲۵۶ میلیارد ریال، سرخس با هزار و ۹۳۸ میلیارد ریال و چناران با هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال دارای بیشترین اعتبار هزینه شده در طرح های افتتاحی هستند. قوچان نیز با ۱۵۰ طرح بیشترین آمار پروژه های افتتاحی را به خود اختصاص داده است و شهرستان مشهد با ۱۴۰ و سبزوار با ۱۰۱ پروژه در رده های بعدی قرار دارندو برای  ۵۸۰ موردنیز با اعتبار هشت هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال از سایر منابع  استانی مانند تسهیلاتی و مشارکتی اعتبار تزریق شده است.

وی با بیان اینکه پروژه های کلنگ زنی فقط ۲۰۲ طرح است که حوزه دهیاری ها، با ۱۱۷ طرح پیشتاز هستند بیان کرد: برای طرح های آماده افتتاح  در این هفته ۸۷ دستگاه اجرایی استان شامل ۴۳ دستگاه و ۴۴ شهرداری  تلاش کرده اند  به عبارت دیگر تعدادطرح های افتتاحی هفته دولت امسال با سال گذشته برابری می کند،چون پار سال یکهزار و ۳۱۶ طرح با اعتبار ۱۴ هزار و ۴۹۵ میلیارد ریال بهره برداری شد.

 رشیدیان با یادآوری اینکه در جریان سفر استانی رئیس جمهوری به خراسان رضوی نیز ۴۳۶ طرح با اعتباری افزون بر ۴۱ هزار و ۶۳۳ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده افزود: با سرعت بخشیدن به یافتن کار مسکن سازی حمایتی در هفته دولت امسال هزار و ۸۵۷ واحد مسکن مهر در استان افتتاح می شود.

وی درباره فروش سهام سرمایه گذاران پروژه پدیده نیز گفت: براساس تصمیم ستاد تدبیر قرار شده مشکل ورود پدیده به فرابورس پس از تعیین هیات مدیره اجرایی شود و این فرآیند منوط به جسابرسی و تراز مالی دو شرکت باقیمانده وابسته به این پروژه است.

استاندار خراسان رضوی در ادامه افزود:۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب کنسرسیوم پرداخت شده است و برای ورود به بازار بورس نیازمند شفاف سازی حسابهای تمامی شرکتهای زیر مجوعه پدیده است و البته هم اکنون اتاق خرید و فروش آن فعال شده است و ۲۰۰۰ نفر هم اکنون در مشهد و کیش مشغول فعالیت هستند و با ۴ بانک نیز برای ورود به بحث خرید سهام مذاکره شده است و یک بانک نیز کارش را شروع کرده است

او با بیان اینکه کمربند جنوبی یک زیرساخت مهم و نیاز اساسی کلانشهر مشهداست افزود:کمربند جنوبی از نظر دولت باید اجرا و تکمیل شود و ۸۰ درصد کار نیز انجام شده است و برای کاهش ترافیک شهر نقش بسزایی دارد ضمن اینکه اعتقاد داریم با تعامل با دادستانی مشکلات قضایی ایجاد شده حل خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی بر حفظ آثار تاریخی و میراثی استان تاکید کرد و اضافه کرد:۱۴ خانه تاریخی در اطراف حرم مطهر وجود دارد که برنامه ریزی ها برای تملک و بهسازی آنها انجام شده است و با خرید آنها این آثار به موزه  و مرکز فرهنگی تبدیل خواهند شد.

وی با اشاره به مشکل تامین آب استان بیان کرد: طرح انتقال آب از دریای عمان علیرغم بعضی نظرات مخالف یک نیاز ضروری برای تامین آب آتی استان است و اجرای این طرح برای توسعه اقتصادی و حفظ جمعیت ضروری است و در این زمینه مطالعات پایان یافته و در حال تامین اعتبار برای ورود به فاز اجرایی هستیم.

استاندار خراسان رضوی در ادامه تصریح کرد:برای پروژه برقی شدن قطار مشهد تهران نیز ۱۵ درصد سهم ایران آماده و در حساب مورد نظر ریخته شده است ولی طرف چینی هنوز۷۵ درصدی  سهم خودش را آماده نکرده است و مرحله اول این پروژه که مشهد تا نیشابور است بزودی افتتاح می شود  زیرادر صورت اجرایی شدن تاثیر بسیار زیادی در توسعه گردشگری استان خواهد داشت.

او در باره توسعه آزاد راههای مسیر زیارتی امام علی بن موسی الرضا علیه السلام نیز خاطرنشان کرد:آزاد راه حرم تا حرم در مرحله اجرایی قرار دارد و مسیر مشهد ملک آباد نیز پیشرفت چهار درصدی داشته است و با تامین اعتبار پروژه جهش خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.